۰

ازدحام دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی رفع می‌شود

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۵
ازدحام دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی رفع می‌شود
ازدحام دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی رفع می‌شود

آی‌تی‌من- محمد کاظمی‌فرد در همایش سالانه نمایندگان استانی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سراسر کشور، گفت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به عنوان بخش خصوصی همکار قوه قضاییه توانسته است برخی از چالش‌ها در قوه قضاییه را برطرف کند اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

وی با بیان اینکه توجه به رضایت مردم اولویت است، گفت: مهم است که در نتیجه کار، مردم رضایتمند هستند یا خیر؛ اصل موضوع این است که دفاتر برای حل مشکلات مردم فعالیت کنند و اگر منجر به حل مشکلات مردم نشود، رسالت خود را انجام نداده‌ایم.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه ادامه داد: یکی از مشکلات کنونی دفاتر به خصوص در شهرهای بزرگ، شلوغی دفاتر آنهاست که برای حل این مشکلات آزمون جذب دفاتر را برگزار کردیم و امسال این مشکل شلوغی را حل خواهیم کرد. البته برای رضایت بیشتر مردم باید اقدامات دیگری نیز انجام دهیم.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه راهبرد کلان رضایت مردم است، گفت: ما باید دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را باکیفیت‌تر کنیم. خدمات جدید در دفاتر موجب کارایی بیشتر و بهتر دفاتر می‌شود. باید در جهت رضایت بیشتر مردم گام برداریم.

وی ضمن تاکید بر حفظ کرامت مراجعان، بیان کرد: نوبت‌دهی امروز، ناکارآمد است. مراجعان طبق حقوق شهروندی خود، حق دارند بدانند که کارشان در کدام یک از دفاتر زودتر و راحت‌تر پیگیری می‌شود؛ بر این اساس در اصلاحیه سامانه نوبت‌دهی جدید برای مراجعان مشخص می‌شود که کدام یک از دفاتر شلوغ است.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه خاطرنشان کرد: جلسات با مدیران استانی نشان‌دهنده این است که مشکلات دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای ما مهم است و در راستای رفع مشکلات آنها گام بر می‌داریم.

کاظمی‌فرد ادامه داد: امروز دیوان عدالت اداری و سازمان قضایی نیروهای مسلح به خدمات دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اضافه شده است. تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا خدمات دیگر نیز به دفاتر خدمات قضایی افزوده شود.

خانواده بزرگ کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با شعار «دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، از مردم برای مردم» درحدود بیش از ۱۲۰۰ دفتر با نیروهای متعهد و متخصص در سراسر کشور، در تحقق «قوه قضاییه هوشمند در تراز انقلاب اسلامی» در همکاری با مرکز آمار و فناوری اطلاعات دستگاه قضایی، همواره مشغولِ خدمت‌رسانی به عموم مردم شریف ایران اسلامی‌است.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۸۱۳۱۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين