۰
مدیرعامل هلدینگ ارتباط فردا:

سقف رگولاتوری فناوری اطلاعات باید کوتاه شود

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۹
سقف رگولاتوری فناوری اطلاعات باید کوتاه شود
سقف رگولاتوری فناوری اطلاعات باید کوتاه شود

آی‌تی‌من- مسعود وکیلی‌نیا رشد فناوری اطلاعات در کشور را مصادف با افزایش کیفیت زندگی مردم دانست و یکی از عوامل رشد این حوزه را باز شدن قانون‌گذاری برای فعالان فناوری اطلاعات و حمایت بیشتر بانک‌ها و بازار سرمایه در برهه‌ای معرفی کرد.

مدیرعامل هلدینگ ارتباط فردا عامل اصلی رشد کشورهای پیشرفته را، فناوری اطلاعات معرفی کرد و گفت: اکنون فناوری اطلاعات در دنیا پیشران اصلی رشد و توسعه در کشورها قلمداد می‌شود و عملا پرداختن به این روز و مسائل مربوط به آن، سال به سال اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. بودن چنین روزی در تقویم نشان دهنده اهمیت این موضوع است و می‌تواند زمانی برای بررسی چالش‌ها و فرصت‌ها در اکوسیستم فناوری کشور باشد.

وکیلی‌نیا در ادامه از تاثیر مستقیم فناوری اطلاعات در زندگی روزمره افراد، گفت: در کشورهای پیشرفته حدود بیست درصد از تولید ناخالص ملی برگرفته از حوزه‌های اقتصاد دیجیتال و فناوری اطلاعات است که این عدد در کشور ما در بهترین آمار چیزی در حدود پنج تا شش درصد است. با رشد این حوزه و رسیدن به درصد مناسب آن در تولید ناخالص ملی، عملا شاهد رشد سرانه درآمدی کشور خواهیم بود. همچنین با توجه به آمیختگی تکنولوژی با زندگی روزمره، افزایش کیفیت زندگی نیز اتفاق می‌افتد.
 
روند روبه رشد فناوری اطلاعات در ایران
وکیلی‌نیا در خصوص چگونگی روند فناوری اطللاعات در ایران گفت: با وجود تمام چالش‌هایی که در سال‌های گذشته در این حوزه وجود داشته است، فناوری اطلاعات در ایران را حوزه‌ای رو به رشد ارزیابی می‌کنم. شرکت ارتباط فردا نیز با این روند روبه رشد همراه است. ما در سال‌های گذشته بیش از ده سرمایه گذاری موفق داشته‌ایم و محصولات و سرویس‌های با کیفیت ایجاد کردیم. برای مثال در همراه کارت موفق شدیم چیزی حدود 20 میلیون مشتری جذب کنیم.

او در ادامه افزود: ما عملا رشد اکوسیستم را شاهد هستیم و امیدواریم با کمک مسوولان و بازیگران این حوزه موانع را در مسیر رشد کمتر کنیم و حمایت‌های بیشتری را شاهد باشیم.
 
کوتاه شدن سقف رگولاتوری برای رشد فناوری اطلاعات
وکیلی‌نیا درباره رگولاتوری حوزه فناوری اطلاعات در ایران گفت: من فکر می‌کنم سقف رگولاتوی این حوزه در راستای مواردی چون سهل کردن ورود به بازار و توسعه بازار و همچنین کم کردن هزینه‌های راه‌اندازی سرویس، می‌تواند مورد بازنگری قرار گیرد و کوتاه شود.

او همچنین در همین ارتباط گفت: افزایش حمایت سیستم‌های مالی و بانکی نیز می‌تواند بیشتر باشد. با توجه به اینکه حوزه‌های فناوری اطلاعات ازلحاظ سود‌دهی دیربازده‌تر هستند و بیشتر ارزش‌آفرینی می‌کنند، مکانیزم‌های حمایتی نیز می‌تواند با صنایع دیگرمتفاوت باشد. همچنین ورود شرکت‌های فناوری اطلاعات به بازار سرمایه هم می‌تواند به رشد حوزه کمک کننده باشد.

او در پایان تأکید کرد: ما در شرکت ارتباط فردا برنامه‌‌ریزی‌هایی در جهت فرایند بورسی شدن این شرکت داشته‌ایم و در سال آینده هم دو شرکت از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ ارتباط فردا آماده ورود به بازار سرمایه خواهند بود.

گفتنی است که هلدینگ ارتباط فردا، یکی از حامیان ملی برگزاری روز ملی فناوری اطلاعات است که امروز در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.
کد مطلب : ۲۸۱۳۱۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما