۰
رییس کمیسیون مالیات نصر تهران:

ابهامات درباره قانون پایانه‌های فروشگاهی پابرجاست

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۰
ابهامات درباره قانون پایانه‌های فروشگاهی پابرجاست
ابهامات درباره قانون پایانه‌های فروشگاهی پابرجاست

آی‌تی‌من- سیدمحمد علی شریفی‌الحسینی با بیان اینکه مهم‌ترین اولویت کمیسیون مالیات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران آشنایی افراد با الزام قانونی قانون پایانه‌های فروشگاهی بود که از اول فروردین ماه سال 1402 برای شرکت‌ها به صورت الزام درآمد، گفت: به صورت مداوم نامه‌های مختلفی با موضوع حل مشکل شرکت‌ها در زمینه قانون پایانه‌های فروشگاهی دریافت کرده‌ایم. بر این اساس نامه‌هایی برای رفع این موارد خطاب به دبیر کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال ارسال شده است. مکاتباتی نیز به منظور جلوگیری از جرائم عدم اجرای کامل قانون پایانه‌های فروشگاهی با دارایی صورت گرفته و پیگیری‌های لازم هم انجام شده است.

شریفی‌الحسینی در ادامه گفت: از دیگر اقدامات کمیسیون مالیات سازمان نصر تهران، حضور در نشست‌های مالیاتی به عنوان نماینده صنف بوده که در این جلسه‌ها دفاع‌های لازم از ذینفعان انجام شده است. مواردی هم که از سوی سایر کمیسیون‌ها به کمیسیون مالیاتی ارجاع شده بود نیز مورد بررسی و تعیین تکلیف قرار گرفت. در جایی هم که نیاز به ارسال نامه بوده این کار انجام شده است.

رئیس کمیسیون مالیات سازمان نصر تهران درباره این که آیا نامه‌هایی هم از اعضای صنف در موارد مالیاتی به کمیسیون ارجاع شده است، گفت: نامه‌های معدودی وجود داشته است برخی از شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه با کمیسیون مکاتبه کردند و ما بر اساس نیازمند‌ی آنها، پیگیری‌ها و مکاتبات لازم را انجام دادیم.

عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران مهم‌ترین چالش‌های پیش روی کسب‌وکارها را قانون پایانه‌های فروشگاهی و ابهامات مرتبط با آن عنوان کرد و گفت: هنوز برخی از شرکت‌ها اعم از نرم‌افزاری و یا سایر شرکت‌ها که خود به صورت مستقیم این کار را انجام می‌دهند، به صورت کامل نتوانسته‌اند موارد را پاس کنند و ابهاماتی برای شرکت‌های نرم‌افزاری وجود دارد که امیدواریم بتوانیم با ارتباط موثر با معاونت فناوری‌های مالیاتی، موارد را حل کنیم.

او گفت: شرکت‌های نرم افزاری به عنوان ارائه‌دهنده خدمات و شرکت‌هایی که باید این قانون را رعایت کنند، هر دو طرف دارای ابهامات و مشکلات فراوانی هستند. ما برای رفع ابهامات به ارتباط نزدیک‌تر با متولیان مالیاتی نیاز داریم.
کد مطلب : ۲۸۱۴۰۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما