۰
مراجعان و دفاتر خدماتی ناراضی هستند

قطع مکرر سامانه احراز هویت ثبت احوال

تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۶
قطع مکرر سامانه احراز هویت ثبت احوال
قطع مکرر سامانه احراز هویت ثبت احوال

آی‌تی‌من- علی جهان پناه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: قطعی و اختلال مکرر سامانه احراز هویت سازمان ثبت احوال در دفاتر اسناد رسمی طی هفته گذشته و جاری موجب کندی و قطع خدمت رسانی در دفاتر و معطلی و نارضایتی مراجعان شده است.

وی با بیان اینکه دفاتر اسناد رسمی اقدام به ثبت معاملات، تعهدات و توافقات مردم و نیز امورات روزمره آنها می‌کند، اظهار کرد: مباحث مربوط به اسناد و امورات ثبتی و مراجعان طبق فرآیند الکترونیکی بوده و این چرخه به شکل کامل در یک حرکت کاملاً نوین از سال ۱۳۹۲ به صورت کاملاً الکترونیکی و تحت سامانه ثبت الکترونیک اسناد انجام می‌گیرد.

جهان پناه تصریح کرد: با توجه به اینکه کار دفاتر، کار حاکمیتی است، سامانه ثبت نوین طراحی و در اختیار دفاتر قرار گرفته تا نسبت به تنظیم اسناد مراجعان با سهولت بیشتری اقدام شود.

وی افزود: همچنین از طرفی جهت استفاده از سامانه مذکور و نیز تکمیل فرآیند خدمت رسانی به مردم نیاز به پشتیبانی و برخط بودن سامانه‌های دیگری مانند سامانه احراز هویت بوده که در اختیار سازمان ثبت احوال است.

رییس کانون سردفتران و دفتر یاران استان گفت: در مبحث سامانه ابلاغ الکترونیک قضائی یا سامانه «ثنا» و نیز سامانه پرداخت الکترونیک وجوه دولتی نیز تاکید بر هدفگذاری فعالیت برخط است.

جهان پناه ابراز داشت: بنابراین ارایه خدمات در دفاتر اسناد رسمی نیاز به هماهنگی و برخط بودن چندین سامانه داشته و با توجه به اینکه برخط نبودن هر یک از سامانه‌ها، کندی و اختلال در آنها ارائه خدمات ثبتی در دفاتر اسناد رسمی را مختل و یا کلاً قطع می‌کند، نیاز به هماهنگی و پشتیبانی کلیه سامانه‌های مورد نیاز در دفاتر اسناد رسمی است.

وی افزود: متأسفانه سامانه احراز هویت جدید دفاتر اسناد رسمی که متصل به سازمان ثبت احوال است، در طول هفته قبل و هفته جاری مرتباً قطع و دچار اختلال مکرر شده و دفاتر اسناد رسمی در خدمت رسانی به مردم دچار وقفه و مشکل شده‌اند که رفع آن نیازمند رسیدگی، ساماندهی و تقویت زیر ساخت سامانه سازمان ثبت احوال کشور است.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۸۱۴۱۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما