۰

تلاش اپل برای حفظ تولید ۸۵ میلیونی آیفون

تاریخ انتشار
شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۷
تلاش اپل برای حفظ تولید ۸۵ میلیونی آیفون
تلاش اپل برای حفظ تولید ۸۵ میلیونی آیفون

آی‌تی‌من- بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: اپل با وجود التهاب در اقتصاد جهانی و کاهش پیش بینی شده فروش بازار تلفن هوشمند، قصد دارد میزان عرضه آیفون به بازار را بدون تغییر نگه دارد. احتمالا مجموع درآمد اپل افزایش پیدا می‌کند زیرا این شرکت به دنبال افزایش قیمتمدل‌های "پرو" است.

اقبال اپل که ارزشمندترین شرکت جهان است، در اقتصاد جهانی منعکس می‌شود زیرا پیشران کسب و کار هزاران شرکت تولیدکننده و اشتغال‌زایی برای میلیون‌ها نفر از آمریکا و چین تا ویتنام و هند است. ارزش سهام اپل، امسال حدود ۵۰ درصد رشد کرده و ارزش بازار اینشرکت را به سه تریلیون دلار رسانده است.

اپل و رقیبانش با افت شدید تقاضا برای محصولات الکترونیکی از تلفن هوشمند گرفته تا رایانه، دست و پنجه نرم می‌کنند زیرا مصرف کنندگان و شرکت‌ها، در مواجه با افزایش قیمت‌ها و ابهامات اقتصادی، از هزینهخودداری می‌کنند. در آمریکا، پیش بینی می‌شود فدرال رزرو در نشستهفته جاری خود، نرخ بهره را برای مقابله با تورم، افزایش می‌دهد. از سویدیگر، اقتصاد چین که دومین اقتصاد بزرگ جهان است، در سه ماهه دوم امسال ضعیف شد.

برنامه تولید اپل به دلیل تاثیر گسترده‌ای که دارد، دقت زیر ذره بینقرار دارد. از سامسونگ الکترونیکس تا شرکت TSMC تا فاکسکان که در زمره بزرگترین شرکتهای جهان هستند، به کسب و کار آیفون برای رشد و حاشیه سود خود، وابسته هستند. اپل اعلام کرد انتشار آمار عرضه را درسال ۲۰۱۸ متوقف خواهد کرد تا توجه سرمایه‌گذاران را به کسب و کارهایقابل پیش‌بینی‌تری مانند اپ استور معطوف کند.
این شرکت امسال پیش‌بینی میزان عرضه مدل رده پایین گوشی خود را به دلیل چالش تولید، حدود دو میلیون دستگاه کاهش داده اما به سفارش تولید مدل‌های رده بالاتر گران قیمت اضافه کرده است.

به گفته منابع آگاه، همچنین یک وقفه جزئی در تامین صفحه نمایشگوشی جدید وجود دارد که در یک تا دو هفته آینده برطرف خواهد شد و تاثیر چندانی روی تولید نخواهد داشت.

سایت دیجی‌تایمز پیش‌تر گزارش کرده بود حجم اولیه تولیدآیفون‌های جدید، ممکن است ۸۳ تا ۸۵ میلیون دستگاه باشد. پیشبینی اپل از تولید ۸۵ میلیون دستگاه آیفون، کمتر از هدف اولیهعرضه ۹۰ میلیون دستگاه از سوی اپل در دو سال گذشته است. اما اینشرکت به دلیل کمبود تراشه در سال ۲۰۲۱ و قرنطینه‌های کرونا در چیندر سال ۲۰۲۲، نتوانست به اهداف مذکور دست پیدا کند.

موفقیت نسبتا پایدار اپل برخلاف شرایط چندین شرکت سازنده تلفن هوشمند است که دستگاه‌های اندرویدی می‌سازند. طبق آمار شرکت تحقیقاتی کانترپوینت، فروش تلفن برای هشت فصل متوالی کاهش یافتهاست. برندهای اندرویدی چینی ویوو و شیائومی هر دو با بیش از ۱۰ درصد کاهش روبرو شده‌اند.
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۸۱۴۲۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما