۰

انتقادات بی‌نتیجه شورای شهر از نرخ تاکسی‌های اینترنتی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۰
انتقادات بی‌نتیجه شورای شهر از نرخ تاکسی‌های اینترنتی
انتقادات بی‌نتیجه شورای شهر از نرخ تاکسی‌های اینترنتی

آی‌تی‌من- پرویز سروری در رابطه با وضعیت نرخ‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی در تهران اظهار کرد: اینکه اجازه بدهیم این آشفتگی در شهر ایجاد شود و برخی با خارج کردن دیگران از صحنه، قیمت‌شکنی کرده و هر قیمتی که خواستند اعمال کنند، رقابت را از بین می‌برد.

نایب رییس شورای اسلامی‌شهر تهران ادامه داد: برخی با حذف این رقابت، به تنها محل ارایه خدمت تبدیل می‌شوند و سپس قیمت تعیین می‌کنند که این اجحاف در حق شهروندان است.

وی همچنین افزود: ما معتقدیم نوعی لجام‌گسیختگی در نرخ تاکسی‌های اینترنتی وجود دارد و شکایاتی نیز از سوی شهروندان به ما می‌رسد. به طوری که می‌بینیم برخلاف گذشته دائماً نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی روند افزایشی دارد.

رییس شورای عالی استان‌ها با تأکید بر اینکه ما باید رقابت را حفظ کنیم و نرخ‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی تحت کنترل مدیریت شهری قرار بگیرد، یادآور شد: همانطور که شهرداری با قیمت‌گذاری شورای شهر، خدماتی در حوزه حمل و نقل ریلی، اتوبوس و تاکسی با نرخی مشخص ارایه می‌دهد، تاکسی‌های اینترنتی نیز باید در پوشش تصمیمات قیمت‌گذاری شورا قرار بگیرند. در غیر این صورت همانطور که می‌بینیم افزایش قیمت و لجام گسیختگی ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه رییس شورای شهر تهران در این خصوص دغدغه و حساسیت دارد، گفت: حتماً کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا را پیگیر این موضوع خواهیم کرد و بنده نیز پیگیری‌های لازم را برای اعمال نظر شورا و قیمت‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی توسط مدیریت شهری انجام خواهم داد.

پیش از این مهدی چمران رییس شورای اسلامی‌شهر تهران نیز در حاشیه یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران ضمن انتقاد از اینکه در بخش‌های دیگری برای تاکسی‌های اینترنتی نرخ گذاری می‌کنند، تأکید کرده بود: باید فکری در این خصوص شود و به وزارت کشور اعلام شود که شورا اعمال نظر داشته باشد؛ چراکه قطعاً به سود مردم خواهد بود.

علی اصغر قائمی‌عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی‌شهر تهران نیز با تاکید بر اینکه مجوز این تاکسی‌ها از سوی نهادهای حاکمیتی صادر می‌شود، گفته بود: با توجه به این موضوع برای اعمال نظر شورا در نرخ‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی در مرحله اول باید توافقات بالادستی صورت بگیرد.

 
مرجع : شهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۴۴۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين