۰
رییس کمیسیون منابع انسانی نصر تهران:

مشکل کمبود نیروی انسانی در چهار سال آینده بزرگ‌تر می‌شود

تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۴
مشکل کمبود نیروی انسانی در چهار سال آینده بزرگ‌تر می‌شود
مشکل کمبود نیروی انسانی در چهار سال آینده بزرگ‌تر می‌شود

آی‌تی‌من- صائبه سلوکی با بیان این که فناوری اطلاعات، صنعتی انسان محور است و سرمایه این صنعت نیروی انسانی است، گفت: در شرایطی که اکثر شرکتها با بحران بی انگیزگی و دلسردی نیروهای متخصص مواجه بودند، یکی از مهمترین دستاوردهای این کمیسیون ایجاد یک فضای همدلی و تعاملی بین مدیران متخصص این حوزه و به اشتراک گذاری تجربه‌ها و راهکارهایشان برای کاهش التهاب درونی سازمان و حفظ نیروهای‌شان بود.

رئیس کمیسیون منابع انسانی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با بیان این که چالش‌های حوزه منابع انسانی، یک چالش بزرگ‌شونده است، گفت: می‌توان پیش بینی کرد که این مشکل در چهار سال آینده بسیار بزرگت‌ر هم می‌شود و ما با کمبود نیروی انسانی بیشتری روبه‌رو می‌شویم. موثرترین راه برون‌رفت از این کلان چالش، از یک سو تدوین برنامه ای مستمر و پایدار برای شناسایی و تربیت نوجوانان و جوانان مستعد و علاقمند در سطح ملی است. از طرف دیگر نیاز به تغییرات بنیادی در شیوه‌های سنتی و فرهنگ سازمانی شرکت‌ها بر اساس شناخت مناسب از ویژگی‌ها و خواسته‌های نسل جوان و پرشوری است که مسیر تعالی شرکت‌ها در حل مسائل وابسته به روش‌‌های خلاقانه آنان است.

سلوکی با اشاره به نگاه سنتی مدیران شرکت‌ها گفت: شیوه‌‌های جذب و نگهداشت نیروها از سوی مدیران شرکت‌ها، اکثرا بر پایه ساختارهای سنتی است و فرهنگ سازمانی آنها نیز بر اساس همین نوع نگاه پایه‌ریزی شده است. این موضوع با ویژگی‌های نسل z که ساختار گریز و خالق ایده‌‌های نوهستند، سازگار نیست. باید بپذیریم که شرکتها برای رشد و توسعه به ایده پردازی، نوآوری و خلاقیت نسل جوان نیاز دارند و ما ناگزیریم خود را با شرایط جدید منطبق کنیم.

سلوکی درباره موضوع مهاجرت نیروهای متخصص حوزه فاوا، گفت: ما توان حل مشکلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را نداریم و نمی‌توانیم مانع مهاجرت نیروها شویم. مهاجرت از نگاه متخصصین جوان، کوتاه‌ترین راه برای رسیدن به ثبات اقتصادی و توسعه فردی شان است.
 
کد مطلب : ۲۸۱۴۵۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما