۰
مگر با اخذ مجوز از وزارت ارتباطات

ایجاد هرگونه سامانه جدید ممنوع می‌شود

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۵
ایجاد هرگونه سامانه جدید ممنوع می‌شود
ایجاد هرگونه سامانه جدید ممنوع می‌شود

آی‌تی‌من- محسن زنگنه در توضیح نتایج جلسه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: در این جلسه ماده ۱۰۷ لایحه برنامه هفتم توسعه درباره هوشمندسازی و دولت الکترونیک مورد بررسی قرار گرفت و دستگاه‌ها مکلف شدند تا در زیرساخت یکپارچه ابری که دولت از طریق وزارت ارتباطات ایجاد می‌کند، تمام اطلاعات پایگاه‌های خود را به این زیرساخت‌ها متصل کنند.

وی با یادآوری اینکه نیروهای مسلح و دستگاه‌های امنیتی از این مصوبه مستثنی هستند، ادامه داد: در مصوبه دیگر کمیسیون دستگاه‌های دولتی مکلفند برنامه عملیاتی استقرار پیاده‌سازی چرخه هوشمندسازی دستگاه خودشان را بر اساس استقرار نظام حکمرانی مبنا در سال اول برنامه تکمیل کنند.

زنگنه با بیان اینکه مقرر شد در سال اول اجرای برنامه هفتم توسعه، دستگاههای متولی پایگاه‌های اطلاعاتی، پایگاه خود را تکمیل کنند، افزود: از ابتدای سال دوم این برنامه عملاً هرگونه انتقال داده بین دستگاهی و استعلام سایر دستگاه‌ها یا حوزه‌های کسب و کار تنها به صورت آنی و برخط اجرا می‌شود تا مردم برای اخذ استعلامات و داده‌های بین دستگاهی دچار مشکل نشوند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه یادآور شد: در مصوبه دیگری دستگاه‌های اجرایی مکلفند سالانه ۲۰ درصد از خدمات دستگاه خود را به صورت برخط و هوشمند از طریق پایگاه اطلاعات و داده به مردم ارایه کنند به نحوی که تا پایان برنامه ۵۰ درصد اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال و ۱۰۰ درصد اشخاص حقوقی بتوانند تمام خدمات خود را از طریق پنجره ملی خدمات هوشمند دولت دریافت کنند.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی در طول اجرای قانون برنامه هفتم توسعه مجاز به ایجاد سامانه جدید در سطح ملی نیستند مگر آنکه از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مجوز اخذ کرده باشند، زیرا یکی از مشکلات، تعدد سامانه‌های دستگاههای اجرایی و هزینه بر بودن آن برای دولت است.
 
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۸۱۴۸۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما