۰

«تکنو» از امروز با سه مدل گوشی به بازار ایران برمی‌گردد

تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۲
«تکنو» از امروز با سه مدل گوشی به بازار ایران برمی‌گردد
«تکنو» از امروز با سه مدل گوشی به بازار ایران برمی‌گردد

آی‌تی‌من- این مطلب را مدیران شرکت پارس نوین مدیا در نشست خبری روز سه‌شنبه خود اعلام کردند و به این ترتیب، این برند شناخته شده بازار جهانی موبایل، پس از یک دوره توقف 6 ساله، دوباره به بازار ایران برمی‌گردد.

رضا دیهیمی، بنیان‌گذار و رییس هیات مدیره پارس نوین مدیا درباره شکل‌گیری همکاری بین این شرکت و برند تکنو (Tecno) و بازگشت این برند به ایران گفت: در کنگره جهانی موبایل بارسلون در سال 2023، مذاکراتی را با «تکنو» انجام دادیم که در نهایت به توافق انجامید.

دیهیمی‌ افزود: استراتژی پارس نوین مدیا، همکاری با یک برند مطرح جهانی بوده و از تولید ODM خودداری کرده تا در صورت تداوم تحریم‌ها، امکان تولید برخی گوشی‌ها در ایران فراهم شود و در صورت رفع تحریم‌ها نیز با برندهای بزرگ‌تر وارد همکاری شویم.

وی تاکید کرد که در صورت تداوم تحریم‌ها، با همکاری تکنو تولید موبایل در ایران و در یزد انجام خواهد شد.

پیمان وشکینی، عضو هیات مدیره و مدیر برند «تکنو» در شرکت پارس نوین مدیا نیز در این مراسم گفت: پارس نوین مدیا در سال 93 با واردات لوازم جانبی ال‌جی کار خود را آغاز کرد و پس از دو سال، با تحریم و خروج شرکت‌ها از ایران، به واردات برندهای مختلف تلفن همراه مشغول شد.

وشکینی با اشاره به جذابیت بازار ایران برای برندهای بزرگ ادامه داد: امروزه که ۷۰ تا ۷۵ درصد مردم دنیا از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند؛ این بازار اشباع شده و بزرگ‌تر کردن آن کار سختی است. بازار ایران به واسطه علاقه‌مندان به تکنولوژی، جمعیت بالا و جوانان مستعد نسبت به سایر کشورهای همسایه با جمعیت بسیار کمتر، جذابیت بیشتری برای برندها دارد.

وی افزود: در ماه ژوییه نخستین سفارش ما ثبت شد و از همین شنبه (امروز) این محصولات وارد بازار می‌شود.

وشکینی با بیان اینکه فیچرفون‌های تکنو مخصوص بازار آفریقاست و به ایران وارد نمی‌شود، گفت: ما در مرحله اول، سه مدل گوشی هوشمند تکنو را به بازار ایران عرضه کرده‌ایم و قصد داریم تا پایان سال 2023 این تعداد را به 6 مدل برسانیم.

به گفته وی، محصولات تکنو در ایران با 6 ماه گارانتی تعویض عرضه می‌شوند که در ایران بی سابقه است.



وشکینی افزود: با بررسی‌های میدانی و پس از دریافت تاییده از شرکت «مدیا جی»، متوجه کیفیت بالای محصولات تکنو شدیم و این اطمینان را داریم که به دلیل این کیفیت تضمین شده، مصرف کنندگان نگرانی‌ای برای استفاده مداوم از تلفن همراه خود نخواهند داشت.

وشکینی همچنین در پاسخ به سوال فناوران در رابطه با اهداف تکنو در بازار ایران، با اذعان به اینکه حدود ۵۰ درصد بازار ایران در دست سامسونگ، 20 تا 30 درصد متعلق به شیائومی‌و باقی بازار در دست سایر برندهاست، گفت که تکنو به دنبال این است تا پایان سال 2026 حدود 3 درصد سهم بازار ایران را از آن خود کند.

وشکینی همچنین اعلام کرد که گوشی‌های فیچرفون برند آی‌تل (شرکت خواهر تکنو) در دست بررسی است و درصورت دریافت تاییدیه، برای واردات و احتمالا تولید در ایران، با این شرکت وارد مذاکره خواهیم شد.

همچنین به گفته وی، واردات تعداد محدودی از موبایل‌های تاشوی تکنو نیز در آینده وارد بازار ایران خواهد شد.

مدیر برند تکنو در شرکت پارس نوین مدیا، قیمت رقابتی را یکی از مزایای این گوشی‌های پیشگام عنوان کرد و گفت: این گوشی‌های تاشو در بازار اروپا به قیمت 999 دلار به دست مصرف‌کننده می‌رسد که تقریبا نصف قیمت سایر رقباست.

در بخش دیگری از این نشست، مدیرعامل پارس نوین مدیا در پاسخ به سوالی درباره تسهیلات دریافتی این شرکت برای واردات گفت که هیچ تسهیلات خاصی از دولت دریافت نکرده‌ایم. محصولات‌مان بیش از ۲۰ روز است که در گمرک مانده و حتی چند روزی هم هست که به دلیل قطعی سامانه، محصولات ترخیص نشده‌اند.

برنامه عرضه
به گفته مدیر برند تکنو، از امروز (شنبه 21 مرداد) سه گوشی اسپارک گو، اسپارک 10 پرو و کمون 20 پرو به ترتیب با قیمت‌های حدودی 4 میلیون، 7 میلیون و 9.5 میلیون تومان وارد بازار ایران و در 15 استان به صورت هم مان عرضه خواهند شد.

این مدل‌های پایین‌رده و میان‌رده با خدمات پس از فروش مناسب، قابلیت‌های جذاب و قیمت رقابتی به فروش می‌رسند. به‌زودی نیز گوشی اسپارک 10 c نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

فروش آنلاین این محصولات نیز از طریق سه فروشگاه دیجی‌کالا، کالاتیک و تکنولایف انجام می‌شود.
 
مدل‌ها
مدل Spark Go 2023 دارای صفحه نمایش 6.6 اینچی HD+ و دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی  1080Pعقب همراه با لنز ثانویه و یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی در جلو است. این دستگاه از یک تراشه هشت هسته‌ای  Helio A22 با حداکثر 4 گیگابایت رم و همچنین 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بهره می‌برد. باتری 5000 میلی آمپر نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است. همچنین این مدل از اندروید نسخه 12 بر پایه رابط کاربری HIOS 12 بهره می‌برد.

Spark Go 2023 در رنگ‌های مشکی، آبی و بنفش عرضه شده است.

ُTecno Spark Go 2023

Spark 10 Pro نیز دارای صفحه نمایش 6.8 اینچی 90 هرتزی به همراه یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی(1440p) با لنز ثانویه هوش مصنوعی و لنز عمیق برای تصاویر ماکرو و نیز دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی به همراه فلش دوگانه است. این دستگاه به تراشه هشت هسته‌ای Helio G37 همراه با حداکثر 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده و انرژی خود را از یک باتری 5000 میلی آمپری با پشتیبانی از شارژر 18 واتی می‌گیرد. ضمنا این مدل از اندروید نسخه 13 بر پایه رابط کاربری HIOS 12.6 بهره می‌برد. اسپارک 10 پرو در رنگ‌های مشکی، سفید و آبی در دسترس است.

Tecno Spark 10 Pro


اما  Camon 20 Proکه در رنگ‌هایSerenity Blue و Dark Welkin ارائه می‌شود، دارای صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی FHD+ AMOLED با طراحی وسط پانچ است و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی را ارائه می‌دهد که معمولا در گوشی‌های میان رده با این قیمت پیدا نمی‌شود.

به عنوان یک گوشی هوشمند دوربین محور، Camon 20 Pro 5G دارای یک تنظیم دوربین سه گانه در پشت است. سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی RGBW (G+P) با لنز بزرگ دیافراگم f/1.65 و OIS است. این سنسور اصلی برای افزایش حساسیت به نور و بهبود عملکرد در نور کم طراحی شده است. سنسور اصلی همراه با یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی و یک واحد ماکرو ۲ مگاپیکسلی است.

 همچنینCamon 20 Pro  دارای یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی است.

Camon 20 Pro روی پوسته سفارشی HiOS 13 Tecno در اندروید ۱۳ استفاده می‌کند، تمام عملکردها و توانایی‌های مورد انتظار از سایر پوسته‌های سفارشی اندروید را نیز ارائه می‌دهد.

Tecno Camon 20 Pro
کد مطلب : ۲۸۱۵۳۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين