۰

امکان بررسی دستور زبان در گوگل به کمک هوش مصنوعی فراهم شد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۲
امکان بررسی دستور زبان در گوگل به کمک هوش مصنوعی فراهم شد
امکان بررسی دستور زبان در گوگل به کمک هوش مصنوعی فراهم شد

آی‌تی‌من- گوگل یک جست‌وجوگرِ دستور زبانِ جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را در موتور جست‌وجوی خود اضافه کرده است که یک ویژگی جدید برای بزرگترین موتور جست‌وجو دنیا محسوب می‌شود. گوگل می‌گوید که ویژگی بررسی دستور زبان از «سیستم‌های هوش مصنوعی» برای تجزیه و تحلیل زبان استفاده می‌کند و می‌تواند بررسی کند که آیا یک عبارت یا جمله به شیوه‌ای درست از نظر گرامری نوشته شده است و اگر درست نیست، چگونه آن را تصحیح کند.

این ویژگی جدید جست‌وجوی گوگل، یکی از چندین ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی است که گوگل امسال ارائه کرده است. مدتی قبل، گوگل یک جست‌وجوی آزمایشی مبتنی بر هوش مصنوعی به نام Search Generative Experience را راه‌اندازی کرد که می‌توانست اطلاعات چند منبع را بررسی کرده و نتایج را به صورت خلاصه ارائه دهد. گوگل همچنین چت ربات هوش مصنوعی خود را با نام Bard راه‌اندازی کرده است.

گوگل، همراه با مایکروسافت و تقریباً هر شرکت بزرگ فعالی در حوزه فناوری، به سرعت ابزارها و محصولات جدید هوش مصنوعی را گسترش داده است. در حالی که چنین ابزارهایی پتانسیل زیادی برای کمک به افراد در انجام کارهای کوچک و بزرگ دارند، نگرانی‌هایی در مورد از دست دادن شغل افراد مطرح شده است. همچنین گسترش سیستم‌های هوش مصنوعیِ پیشرفته، نگرانی‌هایی را در مورد تأثیر این سیستم‌ها بر جامعه به وجود آورده است.

البته در حال حاضر، گوگل هشدار داده که پاسخ‌های این ابزار ممکن است ۱۰۰٪ دقیق نباشد. همچنین بررسی عبارات و نکات جزئی در جملات برای این سیستم سخت است و فعلا فقط می‌تواند جست‌وجوهایی به زبان انگلیسی را بررسی کند.

برای استفاده، کافی است جمله یا عبارتی را که می‌خواهید بررسی شود، در نوار جست‌وجو تایپ کنید و عبارت «grammar check» یا «check grammar» را بعد از آن اضافه کنید. افزودن این عبارات به انتهای جست‌وجو، این ویژگی را برای شما فعال می‌کند.

گوگل هر مشکلی را در جمله برجسته می‌کند و زیر آن خط می‌کشد. اگر مشکلی وجود نداشته باشد، یک علامت تیک سبز ظاهر می‌شود تا به شما این موضوع را اطلاع دهد. این سرویس جدید گوگل، دقت صددرصدی ندارد و جملات طولانی و پیچیده را با دقت کمتری بررسی می‌کند.
 
 
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۸۱۵۴۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما