۰
رئیس صندوق نوآوری تاکید کرد:

جهت دهی به نظام تامین مالی دانش بنیان‌ها در بازار سرمایه

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۲
جهت دهی به نظام تامین مالی دانش بنیان‌ها در بازار سرمایه
جهت دهی به نظام تامین مالی دانش بنیان‌ها در بازار سرمایه

آی‌تی‌من- نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری میان صندوق نوآوری و یک بانک سینا روز شنبه در محل این صندوق برگزار شد.

موضوع این تفاهم‌نامه برقراری و توسعه تعاملات فی‌مابین در زمینه ارائه انواع خدمات مالی و بانکی به شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین اعطای انواع تسهیلات در قالب عقود اسلامی، صدور ضمانت‌نامه، گشایش اعتبارات اسنادی ریالی و ارزی و تسهیل ضمانت در انتشار اوراق صکوک نوآوری در چارچوب مقررات بانک مرکزی و ضوابط جاری بانک است.

محمد صادق خیاطیان، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در این نشست با مقایسه زیست‌بوم نوآوری کشور با یک دهه اخیر، گفت: امروز زیست‌بوم دانش‌بنیان کشور مانند سال ۹۳ نیست. آن زمان تمام سعی فعالان حوزه فناوری این بود که منابع حداقلی و کوچکی جهت شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان دریافت کنند اما امروز نیازهای این شرکت‌ها به شدت افزایش یافته است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۹۳ در بهترین حالت به ۱۰۰ شرکت می‌رسید، اما امروز از اکوسیستمی سخن می‌گوییم که ۹ هزار شرکت دانش‌بنیان در آن در حال فعالیت هستند.

خیاطیان با اشاره به اینکه در لایحه برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده‌ است که سهم اقتصاد دانش‌بنیان از کل تولید ناخالص داخلی کشور باید به هفت درصد برسد، ادامه داد: با چنین شرایطی باید بدانیم که نمی‌توانیم با تکیه صرف به منابع دولتی انتظار رونق اقتصاد دانش‌بنیان را داشته باشیم. هدفگذاری ما در صندوق نوآوری این است که به نظام تامین مالی، چه در شبکه بانکی و چه در بازار سرمایه جهت دهیم.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی مهمترین دارایی شرکت‌های دانش‌بنیان را دارایی‌های فکری و غیرقابل مشهود آنها عنوان کرد و گفت: این نکته‌ای است که هنوز ادبیات شبکه بانکی با آن آشنا نیست. با توجه به چنین شرایطی صندوق نوآوری در این زمینه بر خود تکلیف می‌داند که با ورود متناسب، امکان دریافت تسهیلات از شبکه بانکی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کند.
 
 
کد مطلب : ۲۸۱۵۵۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما