۰

گردش مالی ۴۳۰ همتی دانش بنیان‌ها در سال گذشته

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۷
گردش مالی ۴۳۰ همتی دانش بنیان‌ها در سال گذشته
گردش مالی ۴۳۰ همتی دانش بنیان‌ها در سال گذشته

آی‌تی‌من- معاون نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: هر یک از نهادهای مالی مانند بانک‌ها، بورس و نهادهای تخصصی و عمومی ‌و همچنین فرابورس مأموریت‌های متنوعی دارند از این رو تجمیع توانمندی این نهادها امکان پذیر نیست.

معاون صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به تعداد شرکت‌های دانش بنیان گفت: در حال حاضر بیش از ۸۳۰۰ شرکت دانش بنیان تاییدیه دانش بنیانی دارند که گردش مالی این شرکت‌ها در سال ۹۲ بالغ بر ۲۰۰ همت بوده است؛ این میزان برای سال ۱۴۰۰ به ۳۰۰ همت شده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود که میزان فروش این شرکت‌ها در سال ۱۴۰۱ به ۴۳۰ همت برسد، افزود: این در حالی است که میزان سرمایه اولیه اختصاص یافته به صندوق نوآوری و شکوفایی ۲.۶ میلیارد تومان است.

ملکی فر اضافه کرد: این صندوق با سرمایه ۲.۶ همتی به میزان ۳۷ میلیارد تومان به شرکت‌های متقاضی خدمات ارائه داده که با مشارکت نهادهای دیگر بوده است. از ۳۷ هزار میلیارد تومان ارائه شده به شرکت‌های دانش‌بنیان، ۲۱ هزار میلیارد تومان از طریق بانک‌ها بوده است.وی توسعه صندوق‌های خطر پذیر و پژوهش و فناوری را از دیگر راهکارهای توسعه منابع شرکت‌ها عنوان کرد و یادآور شد: سرمایه صندوق پژوهش از ۱۳۵۵، میلیارد تومان به ۳۸۶۰ همت رسیده است.معاون نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: با احتساب صندوق‌هایی که به تازگی مجوز دریافت کرده‌اند به ۵,۲۱۵ میلیارد تومان افزایش یافته است.محمدمهدی فریدوند مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران نیز گفت: با رشد شرکت‌های دانش بنیان سهم آنها در اقتصاد کشور افزایش یافته است و این موضوع نیازمندی به هم افزایی در حوزه تامین مالی را افزایش داده است.

فریدوند افزود: انجمن صنفی صندوق‌ها و نهادهای خطرپذیری با حضور ۱۲۰ صندوق و نهاد مالی تشکیل شده است و پرداخت تسهیلات، سرمایه گذاری و صدور ضمانت نامه از اقدامات این انجمن بوده است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در پایان گفت: در قانون جهش تولید دانش بنیان به موضوع تامین مالی توجه ویژه شده است و برگزاری کارگاه‌های حوزه تامین مالی، کافه سرمایه و جلسات B2B از اهداف برگزاری اولین رویداد بین المللی تامین مالی نوآوری و فناوری می‌باشد.براساس این گزارش این رویداد فناورانه هم‌گام با دوازدهمین رویداد بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس) در تاریخ ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ در محل پارک فناوری پردیس برگزار خواهد شد.

سرمایه‌گذاران، شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور، استارت‌آپ‌ها و سایر فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری می‌توانند برای ثبت‌ نام و کسب اطلاعات بیش‌تر، به وبسایت رسمی‌ رویداد اینوتکس به آدرس Inotex.com  بخش فینوتکس، مراجعه کنند.
 
کد مطلب : ۲۸۱۰۲۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما