۰

انتقال تماس بین دو گوشی در اندروید

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۴
انتقال تماس بین دو گوشی در اندروید
انتقال تماس بین دو گوشی در اندروید

آی‌تی‌من- بر اساس گزارش سایت  AndroidCentral، یک افشاگر با نام Mishaal Rahman که با روزنامه‌نگاران زیادی سروکار داشته و عمدتا به‌عنوان یک متخصص دنیای اندروید شناخته می‌شود؛ شرکت گوگل سرگرم توسعه ویژگی جدیدی با نام Link Your Devices است. این ویژگی، دستگاه‌های اندرویدی وارد شده به یک حساب‌کاربری گوگل را به یکدیگر ارتباط می‌دهد.

به‌علاوه این مشخصه به کاربران امکان می‌دهد تا تماس تلفنی آغاز شده روی یک گوشی اندرویدی را بدون مشکل به یک گوشی اندرویدی دیگر منتقل کنند. این گزینه تغییر تماس (Call Switching) نامگذاری شده و تنها گزینه قابل دسترس در صفحه منو Link Your Devices به‌شمار می‌رود.

همچنین Mishaal Rahman گزینه دیگری موسوم به اشتراک‌گذاری اینترنت (Internet Sharing) را کشف کرده است؛ اگرچه این گزینه در فهرست مذکور به چشم نمی‌خورد.

این ویژگی به دستگاه لینک شده امکان می‌دهد تا اتصال وای‌فای یا اینترنت را با گوشی متصل شده دیگری به اشتراک بگذارد. بعلاوه اپلیکیشن‌ها در خصوص نحوه اشتراک‌گذاری محتوای خود با تمامی دستگاه‌های متصل به کاربران اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

با عرضه این ویژگی از جانب گوگل، کاربران برای راه‌اندازی آن می‌توانند به مسیر Settings > Google > Device & Sharing  مراجعه کنند. در حال حاضر اپل ویژگی مشابهی با نام Continuity را ارایه کرده که به کاربران امکان می‌دهد تا دستگاه‌های دارای اپل آی‌دی مشابه را به یکدیگر متصل کنند. بدین‌ترتیب کاربران می‌توانند تماس‌های تحت شبکه موبایل، اسناد نشانه‌گذاری شده، پیام‌های SMS و MMS، فایل‌های AirDrop، محتوای کلیپ‌بورد عمومی و سایر موارد را به اشتراک بگذارند.

به‌طور مشابه، ویژگی Continue Apps سامسونگ به کاربر امکان می‌دهد تا استفاده از یک برنامه در دستگاه‌ گلکسی را آغاز نموده و فعالیت خود را دقیقا از همان نقطه‌ای که در دستگاه‌های گلکسی خاص متوقف شده است؛ ادامه دهند.

در حال حاضر صفحه Link Your Devices ایجاد شده و دارای یک دکمه تغییر وضعیت برای فعال‌سازی ویژگی Call Switching است. همچنین کاربران می‌توانند آدرس ایمیل اکانت گوگلی لینک شده همراه با فهرست اسامی کلیه دستگاه‌های اندرویدی متصل را مشاهده کنند.

ویژگی Link Your Devices احتمالا در نسخه پایدار و نهایی اندروید 14 ارائه خواهد شد. چنان‌چه این ویژگی در اندروید 14 گنجانده نشود؛ در این‌صورت احتمالا همراه با آپدیت بعدی که در اواخر سال 2023 توسط گوگل ارائه می‌شود؛ ظاهر خواهد شد.
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۵۶۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما