۰
در نشست وزارت ارتباطات و سازمان‌های برنامه و استخدامی اعلام شد

تمام استعلامات بین‌دستگاهی تا آذرماه آنلاین می‌شود

تاریخ انتشار
شنبه ۴ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۳
تمام استعلامات بین‌دستگاهی تا آذرماه آنلاین می‌شود
تمام استعلامات بین‌دستگاهی تا آذرماه آنلاین می‌شود

آی‌تی‌من- نخستین جلسه کمیته نظارتی بر اجرای پروژه راه‌اندازی و تکمیل پنجره ملی خدمات دولت هوشمند با حضور عیسیوزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، میثم لطیفی معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی و مهدی نیازی معاون رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار و در این جلسه مقرر شده برای تسریع در مسیرتحقق حداکثری به اهداف تعیین شد در قانون از این پیش این جلسات به‌صورت هفتگی برگزار شود.

وزیر ارتباطات در ابتدای این جلسه با بیان اینکه در راستای ارایهخدمات دولت به‌صورت هوشمند، دولت سیزدهم گام‌های بلندی برداشته و آن را به یک تکلیف قانونی برای همه دستگاه‌ها تبدیل کرده است، گفت: بر اساس قانون بودجه، همه دستگاه‌های اجرایی کشور که دارای خدمات عمومیهستند، مکلف شدند که سه اقدام را انجام دهند که اتصال دستگاه‌ها یکمرحله از کار است که با پیگیری قابل‌تقدیر رسانه‌ها تاکنون بیش از ۹۸درصد دستگاه‌ها به این پنجره متصل شوند.

وی افزود: قدم بعدی ارایه تمام خدمات دستگاه‌ها در قالب پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تا پایان آبان ماه است. همچنین تمام استعلامات بیندستگاهی نیز باید تا آذرماه امسال آنی و برخط شود و در نهایت ۲۰درصد خدمات دستگاه‌ها هم باید تا دی‌ماه کاملاً هوشمند شود.

در ادامه این جلسه معاون رییس‌جمهوری با استقبال از پیشنهاد وزیرارتباطات برای برگزاری جلسات منظم کمیته نظارتی اجرای بند ج تبصره ۷قانون بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: خوشبختانه در میان دستگاه‌های اجرایی یکتفاهم خوبی در رابطه با ضرورت هوشمندسازی دولت اتفاق افتاده است و بر همین اساس ما نیز این آمادگی را اعلام می‌کنیم که برای تسریع در پیشرفت این پروژه و دست‌یابی به اهداف از پیش تعیین‌شده که تکلیف قانونی نیز محسوب می‌شود جلسات کمیته نظارتی را هر هفته برگزار کنیم.

لطیفی افزود: باید تلاش کنیم در جلسات هفتگی و با دعوت از دستگاه‌های اجرایی در ارتباط با اتصال کامل و هوشمند به پنجره ملیخدمات دولت را مورد ارزیابی قرار دهیم تا بتوانیم مسیر دستیابی به اهداف پیش‌بینی‌ شده در قانون را هموار کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه میزان رضایت مردم از عملکرد دستگاه‌هایاجرایی، بهترین شاخص برای ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها است، گفت: اگر بتوانیم به مردم خدمات دولتی را بدون مراجعه حضوری و به‌صورت الکترونیکی و هوشمند ارایه کنیم قطعاً می‌توانیم در مسیر کسب رضایت مردم حرکت کنیم و به دنبال آن رتبه دستگاه‌ها در شاخص ارزیابی‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون تولیدی و زیربنایی سازمان برنامه و بودجه نیز با تاکید بر ضرورت و اهمیت هوشمندسازی ارایه خدمات دولت گفت: ما به عنوان سازمان برنامه و بودجه با قوت و قدرت پای کار هوشمند سازی ارایه خدمات دولت و تکمیل پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هستیم و این را در سازمان به عنوان یک کار ویژه تعریف کرده‌ایم.

در ادامه این جلسه گزارشی از میزان پیشرفت پروژه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارایه شد که در بخشی از آن این نکته حائز اهمیت بود که تاکنون بیش از ۲۳.۵ میلیون نفر - کاربر در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ثبت‌نام کرده‌اند. همچنین سیر ورودی یکپارچه به پنجره ملیخدمات دولت هوشمند با بیش از صد درصد رشد در تیرماه به بیش از ۱۱۳ میلیون ورود رسیده است.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۶۲۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما