۰
پلیس فتا:

زائران بهداشت امنیت سایبری را رعایت کنند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۸
زائران بهداشت امنیت سایبری را رعایت کنند
زائران بهداشت امنیت سایبری را رعایت کنند

آی‌تی‌من- در اطلاعیه پلیس فتا آمده است: زائران اربعین حسینی (ع) اطلاعات مهم و خصوصی را در تجهیزات هوشمند نگهداری نکنند و برای گوشی و تجهیزات هوشمند خود رمز قوی و ایمن بگذارند.

در بخشی از اطلاعیه پلیس فتای گیلان تاکید شده است: زائران سفر به عتبات عالیات، در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی (ع)، از تلفن همراه افراد ناشناس برای تماس استفاده نکنند و نیز تجهیزات ارتباطی خود را در اختیار افراد غریبه قرار ندهند.

پلیس، ضمن درخواست از زائران برای مراقبت نسبت لینک‌های ارسالی آلوده و تبلیغات فریبنده به بهانه اربعین حسینی (ع)، به آنان هشدار داد: از نصب نرم افزار‌هایی که در مسیر پیاده روی با آن‌ها مواجه می‌شوند، خوداری کنند.

همچنین در اطلاعیه پلیس آمده: زائران اربعین حسینی (ع) به نقاط اتصال (وای فای) ناشناس و رایگان اعتماد نکرده وبا حفظ رعایت نکات ایمنی برای اتصال، از اپراتور‌های معتبراستفاده کنند.

پلیس فتای گیلان در این اطلاعیه، به کاربران عازم به عراق توصیه کرد: نرم افزار‌های کنترلی را از منابع معتبر دریافت و در مواقع به سرقت رفتن تلفن همراه، از آن‌ها برای ردیابی تجهیزات ارتباطی استفاده کنند.

خاموش کردن بلوتوث تجهیزات ارتباطی با هدف ممانعت از اتصال بدون اطلاع، و نیز به‌اشتراک نگذاشتن زمان سفر برای جلوگیری از خطر سرقت منزل، از دیگر توصیه‌های پلیس در این اطلاعیه است.

۱۵ شهریور ۱۴۰۲ هجری شمسی، مصادف با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری قمری، مصادف با اربعین حسینی (ع) است.

تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر از گیلانیان برای حضور در پیاده‌روی چهلمین روز از شهادت اباعبدالله حسین (ع) و اصحاب باوفای آن حضرت، در سامانه سماح ثبت نام کردند و ۳۱ موکب نیز از نقاط مختلف این استان، برای خدمت رسانی به زائران عازم مرز و عراق شدند.
 
کد مطلب : ۲۸۱۶۵۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين