۰
آمار متناقض وزیر ارتباطات و مجلس

زارع پور: 60 درصد مردم به پلتفرم‌های داخلی آمده‌اند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۲
زارع پور: 60 درصد مردم به پلتفرم‌های داخلی آمده‌اند
زارع پور: 60 درصد مردم به پلتفرم‌های داخلی آمده‌اند

آی‌تی‌من- آمار استقبال بیش از 60 درصد مردم از پلتفرم‌های بومی در حالی روز گذشته از سوی وزیر ارتباطات نقل شد که همین هفته قبل و در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع در صحن علنی مجلس در خصوص مسایل و مشکلات اینترنت کشور، در آماری دقیقا متناقض اعلام شد که بیش از 60 درصد مردم (64درصد) از فیلترشکن استفاده می‌کنند.

البته شاید گفته شود این ۶۰درصد اعلامی وزیر ارتباطات تناقضی با آن ۶۰درصد اعلامی در مجلس نداشته و نافی استقبال همزمان مردم از فیلترشکن‌ها و پلتفرم‌های بومی نیست!

عیسی زارع پور همچنین دیروز در جریان سفر به زنجان، افزود: درصدد هستیم تا سرویس‌هایی برای مردم فراهم کنیم که نیاز آنها به سرویس‌های مختلف بدون فیلتر شکن برطرف شود.

به گزارش ایرنا زارع پور افزود: برای ارتباطات مردم از سال گذشته تاکنون سکوهای داخلی را تقویت کرده‌ایم که مورد اقبال مردم نیز قرار گرفته است.

وی گفت: ماهانه بیش از ۴۰ میلیون نفر از این سکوها استفاده می‌کنند و روزانه برخی از آنهاها بیش از ۱۵ میلیون نفر کاربر فعال دارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت سیزدهم برای تحقق دولت هوشمند، گامهای بلندی برداشته است که اولین آن سال گذشته با افتتاح پنجره ملی خدمات دولت هوشمند محقق شد که هم اکنون همه دستگاه‌های اجرایی کشور در این بستر حضور دارند و خدمات خود را ارایه می‌دهند.

وی یادآور شد: از هفته گذشته کیفیت خدماتی که دستگاههای اجرایی از این طریق ارایه می‌دهند، ارزیابی می‌شود تا بودجه‌های دستگاه‌ها متناسب با این خدمات در اختیار آنها قرار گیرد و موانع موجود برطرف شود.

زارع پور اظهار داشت: تا پایان امسال باید حداقل ۲۰ درصد خدمات دستگاه‌ها از این طریق و به شکل کاملا هوشمند ارایه شود و در این راستا باید همه استعلامات بین دستگاهی نیز برخط شود.

وی تاکید کرد: تا آذرماه امسال همه استعلامات دستگاه‌های اجرایی باید برخط و خدمات دستگاهها از این طریق ارایه شود و مردم طعم شیرین استفاده از فناوری را در تعامل با دولت بچشند.

زارع پور گفت: تلاش می‌کنیم تا زیرساختهای ارتباطی را در این خصوص فراهم کنیم و تامین زیرساختهای حقوقی نیز نیازمند تغییر برخی فرایندهای دستگاههاست که در دستور کار قرار دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم نگاه راهبردی به حوزه فناوری و اطلاعات دارد، گفت: حل مشکلات در این مقطع زمانی نیازمند استفاده از فناوری و اطلاعات است.

به گزارش خبرگزاری فارس وی همچنین در جلسه با فعالان حوزه ICT با تاکید بر اینکه در دوره جدید، وزارتخانه مسوولیت‌هایی را پذیرفته و دنبال می‌کند، اظهار کرد: پروژه فیبر نوری که اقدامی‌زیرساختی برای تضمین ۴۰ تا ۵۰ سال آینده در کشور در این حوزه است، چرا که آینده دنیای دیجیتال خواهد بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کاهش جابه‌جایی مردم را طبیعت روزگار با توجه به الکترونیکی شدن امور نسبت به بک دهه پیش دانست و افزود: سرعت تحول در این حوزه خارق‌العاده است و بر خط شدن امور یک روند معمول است کاری که حدود یک دهه قبل در ذهن هم نمی‌گنجید.

وی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم نگاه راهبردی به حوزه فناوری و اطلاعات دارد، افزود: حل مشکلات در این مقطع زمانی نیازمند استفاده از فناوری و اطلاعات است.

زارع‌پور به تشکیل کارگروه اقتصاد دیجیتال با اختیارات ویژه به مانند هیات دولت اشاره و تصریح کرد: در برنانه هفتم توسعه کشور هم فصل ویژه‌ای به اقتصاد دیجیتال اختصاص داده شده است و ارزش این اقتصاد باید چند برابر شده و به ۱۵ درصد برسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات راه‌کار حل مشکل اینترنت را توسعه فیبر نوری عنوان و تصریح کرد: در این راستا نوسازی شبکه در لایه‌های مختلف آغاز شده و در این رابطه به مخابرات بسنده نشده و در حال حاضر هفت شرکت فعال است و با اضافه شدن مخابرات و چند شرکت دیگر تعداد شرکت‌های فعال در این حوزه به ۱۰ شرکت خواهد رسید.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده همه استان‌ها تا پایان کار دولت، به فیبر نوری مجهز می‌شوند.

زارع‌پور با بیان اینکه با افزایش سرعت اینترنت با استفاده از فیبر نوری بار ترافیک تلفن‌های همراه هم کاهش می‌یابد، ادامه داد: نوسازی شبکه امور را برای همه مردم تسهیل خواهد کرد.
 
کد مطلب : ۲۸۱۶۵۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما