۰
معاون علمی رئیس جمهور:

ایجاد توازن در حمایت از شرکت‌های پیشران، برنامه معاونت علمی است

تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۸
ایجاد توازن در حمایت از شرکت‌های پیشران، برنامه معاونت علمی است
ایجاد توازن در حمایت از شرکت‌های پیشران، برنامه معاونت علمی است

آی‌تی‌من- روح الله دهقانی فیروزآبادی در نشست خبری جایزه ملی فناوری نکست (نوآوری کارآفرینان سرآمد توسعه) که دیروز ۵ شهریور در محل معاونت برگزار شد، با اشاره به اینکه توازن و تناسب حمایت‌ها یکی از موضوعات جدی که در معاونت علمی در این دوره است، افزود: همه برنامه‌های معاونت علمی از جمله رویانو، نکست، برنامه‌های معاونت در حوزه تعاملات خارجی، نظام جدید ارزیابی و … یک هدف اصلی دارد و آن اینکه در زیست بوم دانش‌بنیان باید حمایت متوازن داشته باشیم.

وی گفت: این حمایت‌ها در دو بخش نخست از لحاظ ابعاد و اندازه شرکت‌ها و دیگری براساس زمان انجام می‌شود. شرکت‌ها به لحاظ ابعادی به سه دسته نوپا، نوآور و فناور تقسیم می‌شوند. یک بخش حمایت‌ها براساس زمان این است که حمایت‌هایی که تا امروز اتفاق افتاده، شامل چه مواردی بوده است و شرکت‌ها در گذشته با چه چالش‌هایی روبه‌رو بوده‌اند. یک بخش نیز، زمان حال است و اینکه شرکت امروز در چه وضعیتی قرار دارد و اینکه چه تسهیلات و چه امکاناتی به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص بدهیم تا آنها رشد کنند.

دهقانی ضمن تاکید بر اینکه ما نباید از آینده شرکت‌ها غافل شویم، خاطرنشان کرد: امروز شاهد به ثمر نشستن تلاش‌هایی هستیم که از ۲۰ تا ۳۰ سال گذشته آغاز شده است. امروز اگر کشوری می‌خواهیم که در علم و فناوری الگو وسرمشق باشد و فناوری در زندگی مردم نفوذ کند، باید به فکر آینده بود و برای آن برنامه داشت.
 
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۸۱۶۶۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما