۰
24 ماه ضمانت، 30 روز تعویض و یک سال بیمه موبایل

انفورماتیک گستر از خدمت گارانتی «هاگ» رونمایی کرد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۲۸
انفورماتیک گستر از خدمت گارانتی «هاگ» رونمایی کرد
انفورماتیک گستر از خدمت گارانتی «هاگ» رونمایی کرد
 
آی‌تی‌من- حسین غروی رام، مدیرعامل انفورماتیک گستر در این مراسم گفت: انفورماتیک گستر از سال ۹۵ و با برند آمریکایی «بلو» وارد حوزه موبایل شد. با این‌حال با شدت گرفتن تحریم‌ها در سال ۹۷، سخت‌گیری‌های دولت برای واردکنندگان کاهش یافته و با تسهیل اعطای مجوز از آن زمان تا به امروز، حالا شاهد فعالیت بیش از یک‌هزار شرکت در زمینه واردات گوشی موبایل بوده‌ایم.

وی افزود: در این میان حدود 500 شرکت اقدام به واردات کرده‌اند. با این‌حال تنها ۵۰ شرکت هستند که می‌توان از آن‌ها به عنوان بازیگران اصلی واردات موبایل نام برد.

غروی رام با اشاره به کاهش قدرت اقتصادی مردم و فعل و انفعالات در روند واردات موبایل طی 2 سال اخیر گفت: سه سال پیش ۱۵ میلیون گوشی به ارزش 4 میلیارد دلار وارد کشور می‌شد، اما امسال با گذشت نیمی از سال هنوز به یک میلیارد دلار نرسیده‌ایم. وقتی روند واردات موبایل را طی 3 سال اخیر مشاهده می‌کنیم، این تصور به‌وجود می­آید که اراده‌ای سیستماتیک برای کاهش واردات و حذف شرکت‌های تازه وارد به عرصه‌ واردات وجود دارد. کما اینکه در حال حاضر هم چنین اتفاقی رخ داده و برخی از شرکت‌ها رسما از گردونه واردات خارج شده و تنها اسمی از آن‌ها باقی مانده است.

وی افزود: به شرایط سخت واردات باید کاهش قدرت خرید مردم را نیز اضافه کنیم که جمیع این موارد به اینجا ختم شده که اندازه بازار کوچک‌تر شده و از طرفی تعداد بازیگران آن هم کاهش پیدا کرده است. به این ترتیب در این بازار، رقابتی وجود ندارد و آن چیزی که حالا مهم است، ایجاد ارزش افزوده توسط بازیگران باقی مانده در این بازار است.

حسین غروی رام- انفورماتیک گستر

مدیرعامل انفورماتیک گستر ادامه داد: در چنین شرایطی ما با همکاری شرکت «همراه سرویس خاورمیانه» تصمیم به ارائه خدمتی متفاوت و منطبق با نیاز و شرایط فعلی مصرف کنندگان موبایل گرفته‌­ایم.

غروی‌رام در خصوص همکاری با برند‌های خارجی موبایل گفت: با وجود تحریم‌ها هیچ برندی تمایل حضور در ایران را ندارد. امروز ما که گوشی‌های سامسونگ و آنر را وارد می‌کنیم به صورت رسمی نمی‌توانیم اعلام کنیم که نماینده این شرکت‌ها هستیم. هر چند ارتباطات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود را داریم.

وی ادامه داد: برای اینکه نماینده مشخصی وجود ندارد، شرکت‌های مختلفی واردات انجام می‌دهند. ما سعی کرده­ایم با ارائه طرح‌هایی مانند «هاگ» که شامل گارانتی ۲۴ ماهه، گارانتی تعویض ۳۰ روزه، بیمه حوادث ۱۲ ماهه و تحویل رایگان در تهران است، رضایت مشتری را جلب کنیم.
 
سرویس هاگ چیست؟
«هدیه انفورماتیک گستر» یا هاگ شامل خدماتی فراتر از تعهداتی است که واردکنندگان موبایل متعهد به انجام آن هستند.

به گفته غروی رام، انفورماتیک گستر با همکاری همراه سرویس خاورمیانه این خدمات را ارائه می‌دهد که از قدیمی‌ترین شرکت‌های خدمات پس از فروش محسوب می‌شود.

گفتنی است این شرکت سال‌ها به طور رسمی مرکز خدمات پس از فروش سامسونگ در ایران بوده است. به گفته مدیران این شرکت، خدمات هاگ در فاز اول قرار است بر روی گوشی‌های دو برند سامسونگ و آنر ارائه شود.

هاگ شامل مواردی همچون 24 ماه گارانتی (۶ ماه بیشتر از سایرین)، ۱۲ ماه گارانتی یا همان بیمه حوادث و ۳۰ روز گارانتی تعویض (به جای ۷ روز در رقبا) است که در ۸۸ مرکز خدمات پس از فروش در سراسر کشور ارائه می‌شود.

فرشاد مهران‌پور، مدیرعامل همراه سرویس خاورمیانه، در باره گارانتی حوادث در این سرویس گفت: این سرویس مشابه بیمه عمل می‌کند. این گارانتی مواردی مانند شکستگی، نفوذ مایعات، نوسانات برق و آتش‌سوزی و انفجار را پوشش می‌دهد. مزیت اصلی اما نسبت به سایر بیمه‌های موبایل، عدم نیاز به مراجعات مکرر به شرکت‌های مختلف بیمه و گارانتی توسط کاربر است.

فرشاد مهران‌پور، مدیرعامل همراه سرویس خاورمیانه

خریدار تنها کافی است گوشی را به یکی از مراکز خدمات همراه سرویس برساند تا تمامی روال کاری توسط این شرکت انجام شود. انفورماتیک گستر برای رساندن گوشی به مراکز سرویس هم خدمت ویژه‌ای دارد. «سرویس موتوبایل» در سراسر تهران گوشی را از کاربر تحویل گرفته، رسید کرده و آن را پس از تعمیر بدون هزینه اضافه به کاربر باز می‌گرداند. همراه سرویس خاورمیانه حتی در شهرهایی که نمایندگی خدمات نیز ندارد، از طریق وب‌سایت خود درخواست خدمات را ثبت کرده و بدون هزینه، کالا را از طریق پست یا سایر شرکت‌ها دریافت و ارسال می‌کند. همراه سرویس خاورمیانه در ابتدا به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت مایکروتل فعالیت می‌کرد. با این‌حال از سال ۹۰ مستقل شده و به عنوان یک شرکت خدمات پس از فروش مطرح شد.

موتوبایل

مهران‌پور افزود: این شرکت با وجود تحریم‌ها، ارتباط مستقیم خود را با سامسونگ حفظ کرده است. مراکز سرویس و خدمات پس از فروش این شرکت، مطابق با استانداردها و خط مشی سامسونگ و با فناوری روز این شرکت فعالیت می‌کنند. مزیت اصلی سرویس‌های گارانتی معتبر، بازگشت گوشی به شرایط اولیه حتی پس از تعمیر است. به‌عنوان مثال ویژگی مقاومت دربرابر آب گوشی‌ها، حتی پس از تعمیر هم حفظ می‌شود.

غروی رام در ادامه این نشست گفت: این شرکت فعلاً‌ امکان واردات و گارانتی گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار را ندارد. چند سال پیش دولت از واردکنندگان گوشی خواست تا مدل‌های مثل آیفون و یا سری S یا Note سامسونگ را از ارز حاصل از صادرات خشکبار تأمین کند. با این‌حال صادرکنندگان برای فروش ارز همکاری نکردند. در حال حاضر تنها شرکت‌هایی امکان واردات گوشی بالای ۶۰۰ دلار را دارند که خودشان صادرکننده باشند. به همین خاطر فعلاً‌ در سبد کالایی انفورماتیک گستر، خبری از گوشی‌های پرچم‌دار نیست.


 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۷۳۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما