۰
عضو هیات رئیسه مجلس:

کشورهای منطقه استارت‌آپ‌های ما را یکجا می‌برند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۰
کشورهای منطقه استارت‌آپ‌های ما را یکجا می‌برند
کشورهای منطقه استارت‌آپ‌های ما را یکجا می‌برند

آی‌تی‌من- سید محسن دهنوی دیروز در نخستین رویداد نظاره قانون جهش تولید دانش‌بنیان، در با تاکید بر اهمیت ویژه برگزاری این رویداد نظارتی، تاکید کرد: این قانون به گواه فعالان زیست بوم و همچنین تأیید مقام معظم رهبری جزو بهترین قوانینی بود که در این دوره مجلس به تصویب رسیده است. همچنین معتقدیم تکمیل این اقدام خوب، اجرای درست این قانون است و رویداد نظارتی قانون جهش تولید دانش‌بنیان، گام مهمی‌در راستای پیگیری اجرایی شدن این قانون است.

وی با اشاره به دورانی که در حوزه دانش بنیان فعالیت می‌کرد و آگاهی‌ای که نسبت به دغدغه‌های این حوزه دارد، عنوان کرد: جلسه‌ای با دکتر قالیباف پیش از تشکیل مجلس یازدهم داشتیم که ایشان قول دادند تا به حوزه دانش بنیان کمک کنند که در تیرماه اولین سال کار مجلس یازدهم قانون حمایت از جهش تولید دانش بنیان بارگذاری شد و به سرعت بعد از تصویب به اجرا رسید.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه به قانون جهش تولید دانش بنیان اشاره و اظهار کرد: بخش‌هایی از قانون تا امروز اجرا شده و بخش‌هایی از آن منتظر اجرا است. بیشترین کم‌کاری در حوزه اجرای این قانون از سوی بانک مرکزی و سایر بانک‌ها بوده و همکاری از سوی بانک‌ها برای حمایت از تولید دانش بنیان نشده است.

رئیس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان مجلس تأکید دارد که نباید معضل مهاجرت را ساده گرفت؛ چرا که این موضوع باعث خروج استارتاپ‌ها از کشور می‌شود. او اعلام کرد برخی کشورهای منطقه استارتاپ‌های ایرانی را یک‌جا می‌برند و کل تیم جذاب و خلاق را از کشور خارج می‌کنند.

وی همچنین افزود: برخی بخش‌ها که باید مجوزهای کسب و کار را صادر کنند، خلل‌هایی دارند از این رو همچنان به کمک ریاست مجلس برای حمایت از دانش بنیان نیاز داریم.

رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه گام‌های بلندی برای رسیدن به قله در حوزه دانش بنیان برداشته‌ایم اما کافی نیست، عنوان کرد: مجلس و دولت آمادگی کمک به این زمینه را دارد اما مهم‌ترین اقدام باید از سوی افرادی که در حوزه دانش بنیان فعالیت کرده و فعالان زیست بوم دانش بنیان صورت گیرد.
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۷۳۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين