۰

مجوز سندباکس وزارت ارتباطات صادر شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۱
مجوز سندباکس وزارت ارتباطات صادر شد
مجوز سندباکس وزارت ارتباطات صادر شد

آی‌تی‌من- سی و سومین جلسه کارگروه مدیریت یکپارچهو هماهنگی محیط‌های آزمون با حضور محمد خوانساریمعاون وزیرارتباطات و به ریاست احمد تقوایی نجیب رییس مرکز فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و اقتصاد هوشمند وزارت امور اقتصادی و داراییبرگزار شد.

در این جلسه که حامد منکرسی، معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشیفناوری اطلاعات و سایر اعضای کارگروه نیز حضور داشتند با رای قاطع اکثریت، مجوز سندباکس (Sandbox) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با نمایندگی سازمان فناوری اطلاعات ایران صادر شد.

اعتبار مجوز سندباکس، یک ساله است و در صورت داشتن عملکرد مناسب و صحیح تمدید خواهد شد. مجوز سندباکس، در راستای انجام ماموریتسازمان فناوری اطلاعات ایران در حوزه تنظیم‌گری صادر شده است.

طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، سندباکس نوین‌ترین روش تنظیم‌گری به شمار می‌رود و یکی از اقدامات حمایتی سازمان فناوریاطلاعات ایران از کسب و کارهای فناورانه است. مجوز سندباکسِ تنظیم‌گریِ سازمان فناوری اطلاعات ایران، فضا و محیطی کنترل شده است که کسب و کارهای نوظهور و فناور با حضور در آن می‌توانند، برایزمانی محدود و با تعداد کاربران معین به فعالیت و ارایه خدمات بپردازند.در واقع می‌توان گفت سندباکس، فرآیند فعالیت کسب و کارها را به شکل ساده و در عین حال سریعی فراهم می‌کند.
سندباکس یا محیط آزمون بخشیِ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شامل مجموعه‌ای از سازوکارهای مقرراتی، فناورانه، تسهیل‌گر و حمایتیاست که به منظور بررسی، ارزیابی و سنجش موضوع مورد درخواست متقاضی و به پیشنهاد کمیته تخصصی، ضمن حفظ شرایط کنترلیمصوب شورای راهبری و در تعامل با کارگروه مدیریت یکپارچه ایجادمی‌شود. در این دستورالعمل، ارکان محیط آزمون در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، شامل شورای راهبری، کمیته تخصصی، کمیتههماهنگی و دبیرخانه است.
 
مرجع : سازمان فناوری اطلاعات
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۷۴۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما