۰

همه خدمات دولتی تا آبان‌ماه باید الکترونیکی شود

تاریخ انتشار
شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۸
همه خدمات دولتی تا آبان‌ماه باید الکترونیکی شود
همه خدمات دولتی تا آبان‌ماه باید الکترونیکی شود

آی‌تی‌من- جواد موحد در حاشیه همایش «ایمنی، امنیت سایبری و دولت هوشمند» در یزد با بیان این‌که یکی از طرح‌های تحولی دولت سیزدهم، توسعه دولت الکترونیک است، اظهار کرد: اجرای این طرح با تکلیف ۳۰ درصدی دستگاه‌ها برای اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند کلید خورد که سال گذشته تحقق یافت.

وی افزود: در این طرح، سال گذشته ۹۸ درصد دستگاه‌ها و ادارات دولتی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده و ۲۶ میلیون نفر در این پنجره احراز هویت شدند و خدمات دریافت کردند.

معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات، گفت: تاکنون ۱۳۷ دستگاه، ۲۰۰ سامانه ملی در قالب سامانه‌های مختلف دستگاهی در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ایجاد کرده‌اند.

به گفته موحد، در قانون بودجه ۱۴۰۲ همه دستگاه‌ها موظف شده‌اند تا پایان آبان ماه همه خدمات خود را الکترونیکی کنند و همچنین تا پایان آذرماه همه استعلامات بین دستگاهی باید کاملا به شکل برخط تبادل شود.

وی افزود: همچنین تا پایان سال باید دستگاه‌ها ۲۰ درصد خدمات خود را کاملا به صورت هوشمند با حذف عامل انسانی و تصیم گیری در فرایند‌های ارائه خدمت مبتنی بر داده‌ها و اطلاعات ملی و استفاده از فناوری‌های نوظهور مثل هوش مصنوعی ارایه دهند.
 
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۸۱۷۹۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين