۰

جریمه ۱۱۱ میلیون دلاری شرکت‌های آمریکایی به دلیل استفاده از واتس‌اپ

تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۴
جریمه ۱۱۱ میلیون دلاری شرکت‌های آمریکایی به دلیل استفاده از واتس‌اپ
جریمه ۱۱۱ میلیون دلاری شرکت‌های آمریکایی به دلیل استفاده از واتس‌اپ

آی‌تی‌من- کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) اعلام کرد که هشت شرکت کارگزاری و واسطه‌گری، مشاوران سرمایه گذاری و آژانس اعتبارسنجی، از جمله پرلا واین برگ، اینتراکتیو بروکرز، فیفت ترد سکیوریتیز و نووین سکیوریتیز موافقت کرده‌اند که مجموعا ۹۱ میلیون دلار جریمه به این رگولاتور بپردازند.

شرکت اینتراکتیو بروکرز همچنین موافقت کرد که ۲۰ میلیون دلار به کمیسیون معاملات آتی کالا بپردازد تا اتهامات مربوطه را حل و فصل کند.

رویترز برای اولین بار در اوایل هفته گذشته گزارش داد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در حال نزدیک شدن به توافق با چندین شرکت وال استریت بر سر کوتاهی در ثبت سوابق است.

توافق‌های اخیر، نشان‌دهنده جدیدترین اقدامات اجرایی در برخورد دو ساله کمیسیون بورس و اوراق بهادار با استفاده وال‌استریت از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان تائید نشده است که تاکنون به صدور بیش از دو میلیارد دلار جریمه منتهی شده است.

از آنجا که شرکت‌ها، کانال‌های پیام‌رسان شخصی را زیر نظر نمی‌گیرند، استفاده از آنها برای بحث درباره کسب‌وکار، باعث می‌شود کارفرمایان تحت نظارت کمیسیون بورس و اوراق بهادار، الزامات ثبت تمام ارتباطات تجاری را زیر پا بگذارند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار اعلام کرده که چنین سوابقی برای محافظت در برابر کلاهبرداری و سایر تخلفات ضروری است.

این کوتاهی‌ها شامل کارمندان در سطوح مختلف اختیارات، از جمله سرپرستان و مدیران ارشد بوده است.

آژانس‌های اعتبارسنجی «دی بی آر اس اینک» و «کِرول بوند ریتینگ» موافقت کردند که به ترتیب هشت میلیون و چهار میلیون دلار بپردازند.

بر اساس گزارش رویترز، کمیسیون بورس و اوراق بهادار اعلام کرد کارمندان هر دو شرکت در حفظ ارتباطات الکترونیکی، از جمله پیام‌های خارج از کانال در دستگاه‌های شخصی و کاری کوتاهی کرده‌اند. آژانس «دی بی آر اس اینک» همچنین به تخلفات مربوط به رتبه بندی برخی از اوراق بهادار تجاری با پشتوانه وام مسکن متهم شد.
مرجع : ايسنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۸۱۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين