۰

جریمه 25 میلیون دلاری اپل بابت تبعیض کاری مهاجران

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۷
جریمه 25 میلیون دلاری اپل بابت تبعیض کاری مهاجران
جریمه 25 میلیون دلاری اپل بابت تبعیض کاری مهاجران

آی‌تی‌من- وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای این خبر را اعلام کرد. این بیشترین مقدار مبلغ تسویه‌ای است که وزارت دادگستری آمریکا به دلیل نقض مقررات ضد تبعیض قانون مهاجرت و ملیت کشور دریافت می‌کند.

اصل این پرونده مربوط به برنامه فدرالی است که توسط وزارت کار و امنیت میهن ارائه شده و صدور گواهینامه کار دائمی (PERM)نام دارد.

PERM به کارفرمایان آمریکایی اجازه می‌دهد برای کارگران خارجی درخواست ویزا کنند تا به شهروندان دائمی‌این کشور تبدیل شوند. کارفرمایان باید به عنوان بخشی از فرایند PERM به طور مشخص سمت‌های شغلی را آگهی کنند تا هر فردی بدون توجه به وضعیت شهروندی برای آنها درخواست دهد.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد اپل با عدم آگهی سمت‌های PERM در وب سایت‌های استخدامش، قانون گفته شده را نقض کرده و همچنین فرایند استخدام را با اجبار ارسال درخواست‌های کاغذی به شرکت سخت تر کرده بود. حال آنکه اپل به طور معمول این کار را برای سمت‌های غیر PREM برای شهروندان آمریکایی یا ساکنان دائمی‌این کشور که ویزای کاری ندارند، انجام نمی‌دهد.

اپل به عنوان بخشی از تسویه انجام شده ۶.۷۵ میلیون دلار جریمه مدنی می‌پردازد و یک صندوق ۱۸.۲۵ میلیون دلاری برای بازپرداخت حقوق قربانیان تبعیض نیز ایجاد می‌کند.
 
مرجع : مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۱۳۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين