۰

مدیرعامل مایکروسافت در محاکمه گوگل شهادت می‌دهد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۶
مدیرعامل مایکروسافت در محاکمه گوگل شهادت می‌دهد
مدیرعامل مایکروسافت در محاکمه گوگل شهادت می‌دهد

آی‌تی‌من- دولت آمریکا احتمالا از نادلا درباره تلاش‌های مایکروسافت برای توسعه دسترسی مرورگر «اج» و موتور جست‌وجوی «بینگ» و موانع ناشی از برتری گوگل در این بخش‌ها، پرسش خواهد کرد. گوگل احتمالا استدلال خواهد کرد که کیفیت بهتر محصولاتش، دلیل موفقیت این شرکت بوده است، نه رفتار غیرمنصفانه.

جوناتان تینتر، نائب رئیس مایکروسافت، روز پنج شنبه شهادت داد اپل و سایر سازندگان تلفن هوشمند، توافق‌های تقسیم درآمد که به موتور جست‌وجوی «بینگ» مایکروسافت کمک می‌کرده است را رد کرده و در عوض، گوگل را به عنوان موتور جست‌وجوی پیش فرض نگه داشتند.

این مدیر مایکروسافت که مسوول کمک به رشد «بینگ» است، در محاکمه ضد انحصارطلبی وزارت دادگستری آمریکا علیه گوگل در دادگاه منطقه ای آمریکا در واشنگتن، شهادت داد.

وزارت دادگستری آمریکا، گوگل را متهم کرده است سالانه ۱۰ میلیارد دلار به شرکت‌های سازنده تلفن هوشمند و اپراتورها می‌دهد تا مطمئن شود که گوگل، موتور جست‌وجوی پیش فرض در دستگاه‌های آنها می‌ماند. دولت آمریکا می‌گوید گوگل از موقعیت انحصاری خود در جست‌وجو و بعضی از جهات تبلیغات جست‌وجو، سوءاستفاده کرده است.

تینتر گفت: «بینگ» موفق نشده است موقعیت موتور جست‌وجوی پیش فرض در گوشی‌های فروخته شده در آمریکا را کسب کند و این گستردگی کمتر به کیفیت ضعیفتر جست‌وجو، منتهی شده است. حتی با وجود این که مایکروسافت پیشنهاد کرده بود بیش از ۱۰۰ درصد درآمدش یا بیشتر را به شرکایش بدهد اما «بینگ»، موتور جست‌وجوی پیش فرض در هیچ گوشی اندروید یا آیفون اپل فروخته شده در آمریکا در یک دهه گذشته نبوده است.

بر اساس گزارش رویترز، این مدیر مایکروسافت به تحلیل شرکت «کی استون استراتژی» در سال ۲۰۱۰، اشاره کرد که نشان داد افرادی که «بینگ» را پیدا می‌کنند، تنها برای مدت خیلی کوتاهی از آن استفاده می‌کنند.
 
 
 
 
 
 
 
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۸۱۸۱۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين