۰
مدیرعامل تپسی:

شهرداری در سرویس مدرسه دست تپسی را توی پوست گردو گذاشت

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۷
شهرداری در سرویس مدرسه دست تپسی را توی پوست گردو گذاشت
شهرداری در سرویس مدرسه دست تپسی را توی پوست گردو گذاشت

آی‌تی‌من- سامانه حمل‌ونقل هوشمند تپسی از سوم مهرماه و هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی قرار بود خدمتی تحت عنوان «سرویس مدرسه» راه راه‌اندازی کند تا به این واسطه نظم و شفافیت در این حوزه ایجاد شود. روز سوم مهرمان اما کاربران این سامانه اعلام کردند سرویس مدرسه که قرار بود کار خود را آغاز کند، با اختلال مواجه شده است.

پس از اعلام اختلال از سوی کاربران ناراضی که در روز نخست مدارس دچار مشکل شده بودند، پیگیری‌ها از این سامانه حمل‌ونقل هوشمند نشان داد که آنها به دلیل درخواست زیاد کاربران برای این سرویس، غیرقطعی بودن ساعات مدارس تا لحظات آخر و درخواست‌های متعدد والدین برای تغییر ساعات در ارائه این سرویس دچار اختلال شده‌اند.

میلاد منشی پور، هم‌بنیان‌گذار تپسی، در این رابطه گفت: ابتدای تابستان ۱۴۰۲ تصمیم گرفتیم سرویس مدرسه تپسی را راه‌اندازی کنیم. این تصمیم باتوجه ‌به درخواست‌های مکرر کاربران ما از زمان شیوع کرونا بود، ضمن اینکه تابستان امسال نیز سمت مراجع دولتی مانند تاکسیرانی و وزارت کشور از ما درخواست راه‌اندازی این سرویس را داشتند که ما نیز تصمیم گرفتیم به آن ورود کنیم.

وی افزود: این حوزه شاید یکی از آخرین حوزه‌های حمل‌ونقل است که هنوز تکنولوژی به آن وارد آن نشده و متأسفانه سیستم سنتی به‌شدت غیر کارآمد است. در سرویس مدرسه واسطه‌های زیادی درگیر هستند. به طور مشخص در مدارس از مدیران گرفته تا دربان‌ها مدرسه بابت سرویس درصد می‌گیرند و طبق برآورد ما این درصدها بین ۲۰ تا ۲۵ درصد است.

منشی‌زاده افزود: در بخش دیگر نیز به نظر می‌رسد پیمانکاران سرویس مدارس، حلقه بسته‌ای را تشکیل داده‌اند که به‌واسطه آن ۲۰ تا ۲۵ درصد سهم می‌گیرند. به دلیل وجود همین واسطه‌ها است که هزینه سرویس مدارس بسیار بالا است و راننده نیز به دلیل اینکه نیمی از دریافت اولیا سهم او می‌شود، رضایتی دراین‌خصوص ندارد.

هم‌بنیان‌گذار تپسی تأکید کرد: با ارائه سرویس مدرسه سعی کردیم واسطه‌ها را حذف کرده و قیمتی را مطابق با تعرفه شورای شهر ارائه دادیم که به شکل متوسط ۳۰ تا ۴۰ درصد پایین‌تر از قیمت سرویس مدارس است. این سرویس عملاً یک تحول ایجاد می‌کند و سیستم سنتی مستقر را برهم می‌زند. طبق معمول هر تحولی سخت است و روی روال افتادن آن زمان می‌برد؛ اما اکنون در حال ریل‌گذاری در این بستر هستیم. هر سرویس تا جایگاه خود را بین مردم باز کند نیاز به آزمون ‌و خطا دارد. اولیای دانش‌آموزان از سرویس سنتی مدارس ناراضی هستند، خواهش ما این است که آن‌ها کنار ما باشند تا بتوانیم در این فرصت یک سرویس مناسب را ایجاد کنیم که تا سال آینده به بلوغ خود برسد و تحول نهایی در این حوزه حمل‌ونقلی نیز شکل بگیرد.

منشی پور ضمن عذرخواهی در خصوص عدم ارائه سرویس مدرسه در زمان مقرر گفت: سرویس مدرسه را از پنجم مهر با قبول ۲۰ درصد درخواست‌ها آغاز کردیم و امروز تا نزدیک ۵۰ درصد رسیده‌ایم و امیدواریم هر روز به این درصد افزوده شود.

وی تأکید کرد: از اولیای دانش‌آموزان خواهش می‌کنم که در هفته‌های نخست با ما مدارا کنند تا بتوانیم به بهترین شکل این سرویس را ارائه کنیم. برای ما مهم است که این سرویس، سلامت و بدون نقص اجرا شود؛ اما ممکن است ناهماهنگی‌هایی در این زمینه زمان رخ دهد که صبر و حوصله داشته باشند.

منشی پور گفت: یکی از دلایل مهم به نتیجه نرسیدن این کار بدقولی شهرداری تهران بود چرا که آن‌ها به ما قول داده بودند که ناوگان خود را در اختیار شما قرار می‌دهند، اما ۱۰ روز مانده بود تا آغاز سال تحصیلی به ما گفتند تنها در حالتی ناوگان تاکسی خود را در اختیار ما قرار می‌دهند که ثبت‌نام را از طریق اپلیکیشن شهرزاد انجام دهید. این کار برای ما به دلایل متعدد برای ما قابل‌انجام نبود و به‌قول‌معروف دست ما را در پوست گردو گذاشتند.
 
مرجع : ايرنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۸۲۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين