۰

زمینه‌سازی بیمه‌ شاغلان فضای مجازی با مشارکت اتاق اصناف و تامین اجتماعی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۷
زمینه‌سازی بیمه‌ شاغلان فضای مجازی با مشارکت اتاق اصناف و تامین اجتماعی
زمینه‌سازی بیمه‌ شاغلان فضای مجازی با مشارکت اتاق اصناف و تامین اجتماعی

آی‌تی‌من- در این نشست، دستیار ویژه رئیس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: برخی از افراد شاغل در پلتفرم‌ها و فضای مجازی از خدمات بیمه‌ای استفاده نمی‌کنند که درصدی از آن‌ها به هر دلیل از این خدمات بیمه‌ای استقبالی نکرده‌اند و در مواردی نیز برخی مقررات سخت‌گیرانه مانع از پوشش بیمه‌ای آنان شده است.

محمدرضا صوفی بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع استفاده شاغلین پلتفرمی‌از پوشش بیمه، اتاق اصناف ایران آماده همکاری و تبادل اطلاعات با تأمین‌اجتماعی است و پیشنهاد داده‌ایم کارگروهی تخصصی با حضور نمایندگان اتاق و سازمان تأمین‌اجتماعی برای فراهم کردن زمینه بیمه‌پردازی این گروه از فعالان و شاغلان جامعه شکل گیرد.

به گفته دستیار ویژه رئیس اتاق اصناف ایران، بر اساس قانون نظام صنفی، شرایطی برای صدور یا تمدید پروانه کسب مشخص شده است که از آن جمله می‌توان به ماده ۸۷ قانون نظام صنفی اشاره کرد که ثبت اقامتگاه را برای مشاغل مربوط به فضای مجازی در نظر گرفته است.

در ادامه این نشست، مدیر امور اتحادیه‌های کشوری اتاق اصناف ایران نیز گفت: برای تشویق افراد به اشتغال در این فضا، لازم است زمینه استفاده از خدمات تأمین‌اجتماعی برنامه‌ریزی شود.

داود مهموم بیان کرد: کسب‌وکارهای مجازی بسیار متنوع هستند و از شرکت‌های بسیار بزرگ تا شرکت‌های بسیار کوچک و کسب‌وکارهای خانگی را شامل می‌شوند. این کسب و کارها معمولاً فاقد مکان مشخص هستند اما نماد الکترونیک اعتماد دارند که برای دریافت آن باید پروانه کسب داشته باشند.

به گفته مدیر امور اتحادیه‌های کشوری اتاق اصناف ایران، برخی از شاغلان این حوزه دارای مکان صنفی هستند و همزمان در فضای مجازی نیز فعالیت دارند. همچنین بسیاری از فعالان این حوزه در شغل دومشان از پلتفرم‌ها استفاده می‌کنند و یا بازنشسته هستند.

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی نیز به اصل ۲۹ قانون اساسی و سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: برخورداری از تأمین‌اجتماعی حقی همگانی است اما با وجود گسترش نسبتاً مطلوب پوشش بیمه‌ای در جامعه، ارزیابی‌ها حاکی از آن است که هنوز حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد گروه هدف تحت‌پوشش بیمه نیستند.

بنابر گفته مهدی شکوری، سازمان تأمین‌اجتماعی هم از حیث مأموریت قانونی و هم برای ترمیم شکاف منابع و مصارف، باید برای گسترش پوشش بیمه برای همه آحاد مردم اقدام کند و هدف این سازمان شناسایی گروه‌هایی است که تا کنون بیمه نشده‌اند.

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی تاکید کرد: خواسته ما این است که اتاق اصناف ایران در زمینه توسعه پوشش بیمه‌ای به ما کمک کنند.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۸۵۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما