۰
رئیس رسته نرم‌افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران اعلام کرد:

پیشرفت 50 درصدی پروژه نماتن

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۰
پیشرفت 50 درصدی پروژه نماتن
پیشرفت 50 درصدی پروژه نماتن

آی‌تی‌من- سید مجید اورعی، رئیس توسعه رسته نرم‌افزار و عضو هیات مدیره سازمان نصر استان تهران درباره پروژه بازنگری نماتن می‌گوید: پس از شروع پروژه بازنگری نماتن در خرداد‌ماه سال جاری، در طی این مدت 15 جلسه در کمیته بازنگری نماتن برگزار شده است. ماحصل آن پیشرفت حدود 50 درصدی پروژه بوده است و تاکنون 11 سند از این پروژه آماده شده است.

اورعی افزود: از آنجایی که ذینفعان این پروژه هم شرکت‌های تولیدکننده و ارائه دهنده محصولات نرم‌افزار و هم خریداران و کارفرمایان پروژه‌های نرم افزاری (اعم از دولتی و غیر دولتی) و هم مشاوران و ناظران هستند، تصمیم گرفتیم قبل از انتشار رسمی ‌اسناد نهایی با تشکیل کارگروه‌های مشورتی در دو حوزه حاکمیتی و تخصصی به قوام و کیفیت اسناد اضافه کنیم. لذا پس از آنکه کارگروهی مشورتی با ذینفعان حاکمتی اعم از سازمان استاندارد، سازمان فناوری اطلاعات، سازمان برنامه و بودجه، وزارت صمت، شورای عالی فضای مجازی، سازمان بازرسی کل کشور و دیگر سازمان‌ها را تشکیل دادیم، در فراخوانی عمومی ‌از کلیه متخصصان و ذی نفعان مرتبط با این پروژه برای تشکیل کمیته مشورتی تخصصی دعوت به‌عمل آمد.

عضو کمیته بازنگری نماتن گفت: در اولین جلسات کمیته بازنگری نماتن تصمیم بر آن شده که جهت افزایش دامنه کاربرد اسناد از پروژه‌های نرم‌افزار سفارشی به کلیه نرم‌افزارها و محصولات آماده و نیمه آماده، اسناد بازنگری شده به نحوی تهیه و ارائه شود که قابلیت کاربردی آن برای هر نوع محصول مورد استفاده باشد.

او افزود: این اسناد بازنگری شده به گونه‌ای است که در هر سند ضمیمه‌ای اضافه شده است که مطابق با جدول راهنمای آن به دو مورد کلی اشاره می‌شود. نخست نوع نرم‌افزار (سفارشی، آماده، نیمه آماده) و دوم اندازه پروژه (از کوچک تا کلان) که باعث می‌شود الگوهای متفاوتی داشته باشیم.

اورعی اندازه پروژه‌ها را درپنج قالب دسته‌بندی کرد و گفت: تمامی پروژه‌های نرم‌افزاری در یکی از اندازه‌های کوچک، متوسط، بزرگ، خیلی بزرگ و کلان قرار خواهند گرفت.

رئیس رسته نرم‌افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در انتها گفت: .یکی دیگر از دستاوردهای این دوره ایجاد صفحه اطلاع‌رسانی دائمی ‌نماتن بود که فرصت می‌دهد هر شخص بتواند اسناد مربوطه را بازبینی کند.
 
کد مطلب : ۲۸۱۸۸۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين