۰
معاون مالی شرکت اعلام کرد:

مخابرات ماهیانه ۴۰۰میلیارد تومان زیان می‌دهد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۰
مخابرات ماهیانه ۴۰۰میلیارد تومان زیان می‌دهد
مخابرات ماهیانه ۴۰۰میلیارد تومان زیان می‌دهد

آی‌تی‌من- زارع خانقاه با بیان اینکه مخابرات باید ماهی ۲هزارمیلیاردتومان درآمد داشته باشد تا به تعادل برسد، گفت: درآمد ماهیانه شرکت هزار و ۶۰۰ میلیاردتومان است که در نهایت موجب کاهش  ماهانه ۴۰۰ میلیارد تومان شده که عدم پرداخت کامل و به موقع حقوق نیز از این بابت است.

وی افزود: کسر بدهی‌های مربوط به چندسال گذشته و عدم امکان تهاتر به علت زیان و کمبود ماهانه ۴۰۰میلیاردتومان، موجب ایجاد نقصان‌های مالی شدیدی در مخابرات شده است.

زارع با تشریح اینکه به علت این بدهی‌ها و وضعیت بی ثبات مالی، مخابرات از نظر بودجه یک ماه عقب است گفت: در حال حاضر حتی حد اعتباری نمی‌توانیم برای مخابرات از بانک‌ها بگیریم، چون ماهیانه ۴۰۰میلیارد و در ۶ ماه اخیر ۲۴۰۰ میلیاردتومان کمبود مالی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه اکنون شرکت مخابرات از نقطه سر به سر گذشته و در امورجاری با کمبود درآمد مواجه شده، گفت:  برای پرداخت رفاهیات بازنشستگان تنها توانستیم چندماه از مطالبات را تسویه کنیم اما اگر این کسری‌ها و مشکلات نبود امکان تسویه کامل برای بازنشستگان محترم ایجاد می‌شد.

وی گفت: در حال حاضر افزایش هزینه‌های پرسنلی به ۸۲ درصد و ۱۶ درصد هزینه‌های جاری موجب شده تا مجموعا ۹۸ درصد از درآمد مخابرات، برای امور جاری و کارکنان  صرف شده و فقط برای دو درصد امکان پرداخت مستقل و تصمیم گیری داریم.

زارع با بیان اینکه از درآمد بدست آمده، باقی مانده پرداختی بازنشستگان ۱۴۰۱ انجام شده در تشریح پرداختی‌های شرکت گفت: سازمان خصوصی سازی ۳۰۰میلیارد تومان در فروردین ماه  مبالغ مربوط به چندسال  گذشته را برداشت کرده است.

وی افزود: در شهریورماه، شرکت زیرساخت ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی مربوط به سال ۹۷ و ۹۸ را از حساب مخابرات برداشت کرد.

زارع افزود: در مهرماه سررسید وام دریافتی بانک ملت به میزان ۱۷۰۰ میلیاردتومان بود که بابت جرایم نیز ۲۵۰ میلیارد و مجموعا ۲هزار میلیارد تومان پرداخت شد.

معاون مالی  شرکت مخابرات ایران گفت: سازمان تنظیم مقررات به خاطر ۹۵ میلیاردتومان بدهی مربوط به سال‌های گذشته در تمام حساب‌های مخابرات را مسدود کرد و امکان پرداخت حقوق از طریق هر یک از حساب‌ها را  در ماه جاری تا زمان برداشت مبلغ کاملا غیرممکن ساخت.

وی افزود: مجموع این پرداختی‌ها در نیم سال به ۲هزارمیلیارد تومان رسید که اگر این مبلغ به نحوی جبران می‌شد به نقطه سربه سر رسیده و تا حدی امکان مدیریت منابع مالی را به دست می‌آوردیم.

زارع گفت: اگر کسری ماهیانه ۴۰۰ میلیارد تومانی مخابرات جبران نشود، امکان پرداخت به موقع حقوق وجود ندارد و نکته مهم این است که ابتدا باید  امکان مدیریت درآمد و هزینه مخابرات در اختیار خود مجموعه قرار گیرد تا امکان بهینه سازی منابع و پایدارسازی حساب‌های مالی به نحو احسن به وجود آید.
 
مرجع : مخابرات
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۹۰۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين