۰

مزایده اموال مخابرات برای پرداخت مطالبات کارکنان است

تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۸
مزایده اموال مخابرات برای پرداخت مطالبات کارکنان است
مزایده اموال مخابرات برای پرداخت مطالبات کارکنان است

آی‌تی‌من- فرشاد ایزدی، افزود: شرکت مخابرات در قبال نیروی شاغل و بازنشسته خود تعهداتی داشته که به دلیل نبود نقدینگی و درآمد کافی، نتوانسته به این تعهدات به طور کامل عمل کند.

وی ادامه داد: هیات مدیره شرکت مخابرات نیز مصوب کرد که بدهی شرکت به بازنشستگان از طریق فروش املاک تامین شود و این مصوبه در استان فارس نیز اجرا خواهد شد و تمام درآمدی که از محل فروش املاک مازاد حاصل می‌شود صرف پرداخت مطالبات بازشستگان استان خواهد شد.

پیش‌از این، مطالبی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر فروش اموال شرکت مخابرات فارس به بهای کمتر از ارزش واقعی آنها منتشر شده بود.

مدیر مخابرات منطقه فارس گفت: در ادامه آغاز عملیات اجرای طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران (نجما) در چند استان کشور، این طرح به زودی و پس از تایید هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در شیراز و چند شهر دیگر استان نیز عملیاتی و اجرا خواهد شد.

وی افزود: این طرح با هدف استفاده حداکثری از توان وامکانات استان برای توسعه فیبر نوری و همچنین بهینه سازی لایه‌های مختلف شبکه به منظور ارتقای کیفیت خدمات و پشتیبانی مناسب اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: مدت زمان اجرای این طرح ۲ سال و اعتبار مورد نیاز آن هم ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح نجما در فارس نیز از محل‌ فروش املاک و مستغلات مازاد شرکت مخابرات و مشارکت مشترکان جدید تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال و در راستای توسعه شبکه فیبرنوری در فارس، ۱۷۵ کیلومتر فیبرنوری در این استان اجرا شده است، گفت: علاوه بر این از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ هزار تلفن ثابت، ۳۴ هزار و ۴۵۸ فقره اینترنت پرسرعت ADSL و سه هزار و ۶۴۲ مورد VDSL و یک هزار و ۸۵۸ مورد نیز FTTH دایر شده است.

مدیر مخابرات منطقه فارس، با بیان مواجهه شرکت مخابرات با مسائل و مشکلات مالی گفت: با وجود افزایش تعرفه تلفن ثابت، اما همچنان این شرکت با مشکلات مالی مواجه و زیان ده است.

ایزدی افزود: شرکت مخابرات ایران به منظور رفع مشکلات مالی، طرحی را به مجلس پیشنهاد داده که امیدواریم با حمایت مجلس گامی‌در جهت حل مشکلات مجموعه مخابرات کشور برداشته شود. او ادامه داد: در این طرح پیشنهاد بازنگری در تعرفه‌ها، تهاتر مطالبات و بدهی‌های دولت، اصلاح طرح توسعه خدمات مخابرات در روستاها و مناطق محروم و اصلاح متن قرارداد مربوط به خدمات FTTH مطرح شده است.

وی، با بیان وجود مشکل آنتن دهی تلفن همراه در برخی نقاط کلانشهر شیراز گفت: برای حل این مشکل نیاز است که ۱۵۰ سایت و دکل تقویت تلفن همراه در نقاط مختلف این شهر نصب شود.

مدیر مخابرات منطقه فارس افزود: زیاد بودن فاصله بین سایت‌های تلفن همراه و کمتر بودن تعداد این سایت‌ها نسبت به دیگر شهرهای کشور از جمله دلایل پایین بودن کیفیت ارتباطی تلفن همراه و قطع مکالمات است.

ایزدی گفت: با وجود تحریم‌ها، تمام تجهیزات و امکانات این سایت‌ها خریداری و تامین شده اما امکان نصب آنها وجود ندارد چرا که شهروندان به دلیل ذهنیت اشتباه خطرناک بودن امواج این دکل‌ها اجازه نصب آنها را در نزدیکی محل سکونتشان نمی‌دهند.

او اضافه کرد: دلیل دیگر بروز اختلال و قطعی مکالمات تلفن همراه استفاده برخی شهروندان از دستگاه تقویت آنتن موبایل (ریپیتر) است که باعث ایجاد اختلال در تلفن همراه شهروندان مجاور می‌کند که چنانچه شهروندان در منطقه سکونت خود در حین مکالمه با مکث مکالمه مواجه شدند مراتب را به مرکز مخابرات استان گزارش دهند تا نسبت به شناسایی و جمع‌آوری دستگاه تقویت آنتن موبایل اقدام شود.

مدیر مخابرات منطقه فارس، یکی از اصلی ترین دلایل قطع تلفن ثابت مشترکان را سرقت کابل دانست و گفت: سرقت این کابل‌ها علاوه بر اینکه موجب قطع تلفن مشترکان می‌شود، ضرر و زیان بسیاری نیز برای مخابرات به دنبال دارد.

ایزدی افزود: با وجود همکاری و همراهی خوب نیروی انتظامی‌در برخورد با سارقان، امام همچنان شاهد تکرار این سرقت‌ها هستیم و سالانه خسارت بسیاری از این بابت به شرکت مخابرات وارد می‌شود.
 
مرجع : ايرنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۸۶۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما