۰

همه چیز درباره آیفون ۱۶

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۴
همه چیز درباره آیفون ۱۶
همه چیز درباره آیفون ۱۶

آی‌تی‌من- پایگاه خبری مک رومرز در گزارشی، شایعات منتشر شده درباره ویژگی‌ها و تغییرات جدیدی که تاکنون برای این گوشی‌ها پیش‌بینی شده را مرور کرده‌ است.

موارد زیر برخی از تغییرات مهم شایعه شده برای مدل‌های آیفون ۱۶ پرو تا اکتبر ۲۰۲۳ هستند:

صفحه نمایش بزرگتر: به گفته راس یانگ، مدیر عامل شرکت «مشاوران زنجیره تامین نمایشگر»، آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس به ترتیب صفحه نمایش بزرگتر ۶.۳ اینچ و ۶.۹ اینچ خواهند داشت. در مقابل، اندازه صفحه نمایش آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس به ترتیب، ۶.۱ اینچ و ۶.۷ اینچ است.

دکمه کپچر: طبق اطلاعات پیش از تولید که به دست مک رومرز رسیده است، اپل قصد دارد یک دکمه کپچر (Capture Button) جدید را به همه مدل‌های آیفون ۱۶ اضافه کند.
این دکمه در زیر دکمه پاور قرار خواهد گرفت اما هدف آن مشخص نیست. با این حال، حدس زده می‌شود که ممکن است یک دکمه شاتر اختصاصی برای دوربین باشد.

لنز ۴۸ مگاپیکسلی اولترا واید: جف پو، تحلیلگر فناوری شرکت سرمایه گذاری «هایتونگ اینترنشنال سکیوریتیز» اظهار کرد: آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس، به لنز دوربین اولترا واید ۴۸ مگاپیکسلی برای عکس‌هایی با وضوح بالاتر و جزئیات بیشتر در هنگام عکاسی در حالت ۰.۵ ایکس، مجهز خواهند شد.

پشتیبانی از وای فای ۷: به گفته پو، آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس از وای فای ۷ پشتیبانی خواهند کرد.

در نتیجه، می‌توانند داده‌ها را به طور همزمان روی باندهای ۲.۴ گیگاهرتز، ۵ گیگاهرتز و ۶ گیگاهرتز ارسال و دریافت کنند و سرعت وای فای سریع‌تر، تاخیر کمتر و اتصال مطمئن‌تری خواهند داشت.

انتظار می‌رود با وای فای ۷ حداکثر سرعت انتقال داده به بیش از ۴۰ گیگابیت در ثانیه برسد که افزایش چهار برابری نسبت به استاندارد وای فای ۶E خواهد بود.

تراشه ای ۱۸ پرو: انتظار می‌رود نسل بعدی تراشه ای ۱۸ پرو اپل، با فناوری سه نانومتری شرکت TSMS ساخته شود.

نسل پنجم پیشرفته: به گفته پو، مدل‌های آیفون ۱۶ به مودم اسنپ دراگون ایکس ۷۵ کوالکام مجهز خواهند بود که اتصال ۵G سریع‌تر و کارآمدتری خواهد داشت.

این مودم از استاندارد نسل پنجم پیشرفته که به عنوان فاز بعد نسل پنجم و تحولی به سوی نسل ششم (۶G) توصیف شده است، حمایت می‌کند.

زوم اپتیکال فایو ایکس در مدل پرو: مینگ چی کوئو، تحلیلگر شناخته شده اپل اظهار کرد: سیستم لنز تتراپریسم آیفون ۱۵ پرو مکس با زوم اپتیکال فایو ایکس، در هر دوی مدل‌ آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس، بکار خواهد رفت.
انتظار می‌رود اپل مدل‌های آیفون ۱۶ پرو را در سپتامبر ۲۰۲۴ معرفی کند. جزئیات بیشتر درباره این گوشی‌ها در ماه‌های آینده منتشر خواهد شد.

 
مرجع : ايسنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۹۰۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما