۰

تعداد کاربران موبایل به ۴.۳ میلیارد نفر رسید

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۸
تعداد کاربران موبایل به ۴.۳ میلیارد نفر رسید
تعداد کاربران موبایل به ۴.۳ میلیارد نفر رسید

آی‌تی‌من- با توجه به داده‌های منتشر شده، تعداد کاربران اینترنت موبایل در جهان برابر با 4.6 میلیارد نفر است که 4 میلیارد نفر از آنها از طریق گوشی‌های هوشمند به این خدمات دسترسی دارند.

گزارش GSMA نشان‌دهنده نابرابری میان مناطق مختلف و دسترسی آنها به اینترنت موبایلی است. 69 درصد از دارندگان گوشی‌های هوشمند در مناطق آمریکای شمالی، آسیای شرقی و اقیانوسیه از دستگاه‌های مجهز به اتصال 4G استفاده می‌کنند؛ در حالی‌که اکثر کاربران در جنوب صحرای آفریقا همانند ساکنان خاورمیانه و شمال آفریقا کماکان به اتصال 3G متکی هستند.

یک سوم کاربران موبایل در این مناطق کماکان از اینترنت 3G استفاده می‌کنند.

رشد میزان استفاده از اینترنت موبایل امری تعجب‌آور نیست؛ اما تقریبا 3.4 میلیارد نفر از جمعیت جهان از امکانات ارتباطی بی‌بهره هستند.

بر اساس اعلام انجمن GSMA از میان افرادی که در مناطقی با پهنای باند موبایلی زندگی می‌کنند؛ 38 درصد آنها از این قابلیت استفاده نمی‌کنند.

شکاف اتصال در کشورهای جنوب صحرای آفریقا و جنوب آسیا قابل توجه بوده و در این مناطق به‌ترتیب 59 و 52 درصد از جمعیت، آنلاین نیستند.

یکی دیگر از برداشت‌های اصلی از گزارش اخیر این است که 600 میلیون نفر یا حدودا 8 درصد از جمعیت جهان کماکان از طریق گوشی‌های تلفن همراه خود از اینترنت استفاده می‌کنند.

مهارت‌های دیجیتال، سواد، نگرانی‌های امنیتی و در دسترس بودن محتوای مرتبط از جمله موانع دیگر برای گسترش بیش‌تر کاربران تلفن همراه در جهان محسوب می‌شوند.

تمامی این موارد مانع موجب می‌شوند تا کاربران برای دسترسی به اینترنت نتوانند از دستگاه‌های خود به‌طور کامل استفاده کنند.

به گفته Mats Granryd؛ مدیرکل انجمن GSMA فقدان اتصال، میلیاردها نفر را از دسترسی به خدمات حیاتی و فرصت‌های درآمدزا محروم کرده و بر کاربران فقیرتر، افراد دارای تحصیلات کمتر، مردم روستایی و زنان به شکلی نامتناسب تاثیر می‌گذارد.

این گروه‌ها بیش از سایرین تحت تاثیر بحران هزینه زندگی و تشدید شرایط اضطراری مرتبط با آب و هوا قرار گرفته و در همین راستا مدیرکل GSMA خواهان تسریع روند گسترش فناوری‌های دیجیتال و حذف موانع برای جلوگیری از گسترش هرچه بیش‌تر شکاف دیجیتالی در جهان شد.
 
 
کد مطلب : ۲۸۱۹۱۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما