۰

دوقطبی بر سر احیای قانون بی طرفی اینترنت در آمریکا

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۶
دوقطبی بر سر احیای قانون بی طرفی اینترنت در آمریکا
دوقطبی بر سر احیای قانون بی طرفی اینترنت در آمریکا

آی‌تی‌من- این تصمیم نقطه عطفی در کارزار ادامه دار میان قانونمندسازی اینترنت است که مانند شمشیری دو لبه به تشویق و انتقاد در صنعت ارتباطات و فناوری شده است.

جسیکا روزن ورسل مدیر FVV این پیشنهاد را با هدف احیای قوانین اینترنت باز ارائه کرده که در سال ۲۰۱۵ میلادی وضع شده بودند.

براساس قوانین مذکور تهیه کنندگان سرویس‌های اینترنتی اجازه نداشتند ترافیک را مسدود یا محدود کنند و از سوی دیگر دسترسی مساوی و بدون محدودیت به محتوای اینترنتی را تضمین می‌کرد. اقدام کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا در واکنش به نگرانی‌هایی درباره آن است که تهیه کنندگان سرویس پهنای باند ممکن است براساس قراردادهای مالی، برخی محتوای خاص را بر دیگری ارجحیت دهند و به این ترتیب یک اینترنت طبقاتی ایجاد کنند.
حامیان قوانین بی طرفی شبکه معتقدند پهنای باند سریع و معتبر یکی از ملزومات اجتماعی بنیادین است و حمایت دولت از خانواده‌ها و مشاغل را ضروری می‌کند. پیشنهاد روزن ورسل برای اجرای این اصول به وسیله قوانینی روشن و قابل اجرا است که دسترسی منصفانه به خدمات آنلاین را برای همه کاربران تضمین می‌کند.

با این وجود، منتقدان این طرح آن را گسترش بیش از حد قدرت سازمانی می‌دانند. برندون کار کمیسیونر ارشد FCC معتقد است بازار پهنای باند عملکرد خوبی دارد و به افزایش سرعت اینترنت، کاهش قیمت‌ها و افزایش رقابت در سال‌های اخیر اشاره می‌کند. او از این آژانس دولتی خواسته موضع خود را دوباره بررسی کند.
 
 
 
 
مرجع : مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۹۴۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما