۰

نجات حادثه‌دیدگان با قابلیت تشخیص تصادف آیفون

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۴
نجات حادثه‌دیدگان با قابلیت تشخیص تصادف آیفون
نجات حادثه‌دیدگان با قابلیت تشخیص تصادف آیفون

آی‌تی‌من- یکی از قابلیت‌های آیفون که هرگز نمی‌خواهید در زندگی روزمره آن را امتحان کنید، ویژگی تشخیص تصادف است که سال گذشته با سری آیفون ۱۴ عرضه شد.

این قابلیت در سری آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵، با جدیدترین سیستم عامل iOS و همچنین اپل‌واچ سری ۸ و نسل‌های بعدی آن، نسل دوم اپل واچ SE و اپل‌واچ اولترا با آخرین سیستم عامل واچ پشتیبانی می‌شود.

قابلیت تشخیص تصادف در آخرین سیستم عامل watchOS 9 و مدل‌های بالاتر پشتیبانی می‌شود.

این ویژگی برای تشخیص تصادف‌های شدید خودرو از جمله برخورد از جلو و عقب و واژگونی خودروها طراحی شده است.

بر اساس پست منتشر شده از سرنشین خودروی یادشده در ‌سایت Reddit، بلافاصله بعد از برخورد شدید دو خودروی BMW، پیام اضطراری به پلیس ارسال شد.

این پیام حتی برای مخاطبان اضطراری سرنشین خودرو که از گوشی اندروید استفاده می‌کنند نیز ارسال شده است.

قابلیت تشخیص تصادف در آیفون این‌گونه عمل می‌کند که هنگام وقوع حادثه یک لیست از تماس‌های ضروری روی صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود و تماس با خدمات اضطراری از طریق گوشی صورت می‌گیرد. اگر فقط اپل واچ داشته باشید، در صورت تصادف و تشخیص شوک و ضربه، دستگاه پس از چند ثانیه اگر کاربر عکس‌العملی نشان ندهد، زنگ هشدار به صدا در می‌آید و پیام اضطراری ارسال می‌شود.

اگر هر دو دستگاه یعنی گوشی آیفون و اپل واچ را به‌همراه دارید، لیست تماس‌های اضطراری فقط روی نمایشگر ساعت ظاهر می‌شود و تماس با خدمات اضطراری از طریق اپل‌واچ انجام خواهد شد.

در ویژگی تشخیص تصادف پس از به‌صدا درآمدن زنگ هشدار، می‌توانید با خدمات اضطراری تماس بگیرید یا هشدار را رد کنید.

در صورتی‌که بعد از پخش زنگ هشدار پس از ۲۰ ثانیه به دستگاه پاسخ ندهید، با اورژانس تماس گرفته می‌شود و به مخاطبان اضطراری شما هشدار داده می‌شود و موقعیت مکانی شما نیز برای آنها ارسال می‌شود.

اگر اطلاعات پزشکی خود را تنظیم کرده باشید، یک لیست از این اطلاعات روی صفحه ظاهر می‌شود که به شما امکان می‌دهد اطلاعات مهم سلامتی خود را با امدادگران اورژانس به اشتراک بگذارید.

با توجه به این اتفاق و موارد مشابه در دیگر نقاط جهان، کمپانی‌های سازنده ساعت‌ها و گوشی‌های هوشمند، با تمرکز بیشتری بر روی فناوری‌های پزشکی و سلامت کار کنند.
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۹۶۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين