۰

رشد سهم هواوی در بازار چین

تاریخ انتشار
شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۹
رشد سهم هواوی در بازار چین
رشد سهم هواوی در بازار چین

آی‌تی‌من- شرکت تحقیقاتی Canalys گزارش کرد که فروش گوشی‌های هوشمند در چین، در سه ماهه سوم امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش یافته و به ۶۶.۷ میلیون دستگاه رسیده است.

پنج برند برتر تلفن‌های هوشمند در چین، همگی نسبت به سال گذشته با کاهش فروش روبه‌رو بوده یا فروش ثابتی داشتند. در این میان، ویوو با ۲۶ درصد کاهش فروش، شدیدترین افت را تجربه کرده و پس از آن اوپو با ۱۰ درصد کاهش، اپل با شش درصد افت، آنر با یک درصد افت و شیائومی ‌با فروش ثابت نسبت به سال گذشته، قرار گرفتند.

آنر، برند سابق گوشی‌های هوشمند هواوی است که این غول فناوری چینی آن را در سال ۲۰۲۰ فروخت. این برند با فروش ۱۱.۸ میلیون دستگاه و سهم بازار ۱۸ درصد، رتبه اول را در چین به خود اختصاص داد. اوپو و اپل هر دو با ۱۶ درصد سهم در جایگاه دوم قرار گرفتند.

 طبق گزارش شرکت Canalys، اپل تا حدودی به لطف عرضه سری آیفون ۱۵ خود در چین در ۲۲ سپتامبر، رتبه بالای خود را حفظ کرد.

هواوی، ششمین برند بزرگ گوشی هوشمند در چین در طول سه ماهه سوم بود. شرکت Canalys سهم بازار هواوی را اعلام نکرد اما خاطرنشان کرد که به لطف تقاضای زیاد برای محصولات جدید میت ۶۰، سهم هواوی به سطوح قابل مقایسه با تولیدکنندگان بزرگ در چین رسیده است.

هواوی در اواخر اوت، مدل رده بالای میت ۶۰ پرو خود را به صورت غیرمنتظره معرفی کرد که به گفته بسیاری از تحلیلگران از یک تراشه ساخت چین استفاده می‌کند و در مواجهه با سال‌ها تحریم‌های فناوری آمریکا علیه این شرکت، پیشرفت را نشان می‌دهد.

طبق تحقیقات انجام شده از سوی کانترپوینت، شرکت هواوی حدود ۱.۶ میلیون دستگاه از گوشی هوشمند سری میت ۶۰ خود را در شش هفته اول عرضه خود فروخته است. ایوان لام، تحلیلگر بازار اظهار کرد که گوشی میت ۶۰ از زمان عرضه، تقاضای بالایی داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، کانترپوینت اعلام کرده است فروش آیفون ۱۵ اپل، کمتر از فروش آیفون ۱۴ در روزهای نخست عرضه بوده است.
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۸۱۹۹۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما