۰

رای ITU به الزام تبعیت استارلینک از قوانین ایران

تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۶
رای ITU به الزام تبعیت استارلینک از قوانین ایران
رای ITU به الزام تبعیت استارلینک از قوانین ایران

آی‌تی‌من- در آخرین جلسه «هیات مقررات رادیویی اتحادیه بینالمللی مخابرات» یا همان RRB، شرکت اسپیس ایکس مکلف به همکاریبا جمهوری اسلامی ایران برای ارایه خدمات اینترنت ماهواره‌ای خود شد.

در این جلسه که عصر روز جمعه پایان یافت، مدارک و مستندات تکمیلیایران در خصوص فعالیت بدون مجوز منظومه ماهواره‌ای استارلینک در ایران مورد بررسی قرار گرفت و جلسه به اتفاق آرا خدمات اینترنتماهواره‌ای ارایه شده توسط این شرکت را خلاف مقررات بین المللیشناخت و از شرکت اسپیس ایکس (مالک اینترنت ماهواره‌ایاستارلینک) و کشورهای مسوول خواست که به قید فوریت اقدامات خود را منطبق بر قواعد سرزمینی ایران کند و برای اخذ مجوز فعالیت خود در ایران از طریق رگولاتوری این کشور اقدام کند.

به این ترتیب گام مهمی برای قانون مند کردن فعالیت استارلینک در کشورمان برداشته شد تا امکان بهره برداری قانونی هموطنان از اینسرویس فراهم شود.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات نیز با انتشار پستی نوشت: پس از چند ماه پیگیری، روز گذشته «هیات مقررات رادیویی اتحادیه بین‌المللیمخابرات (RRB)» شرکت ‌SpaceX را مکلف به رعایت قوانین و مقررات کشورمان در ارایه خدمات اینترنت ماهواره‌ای خود کرد.

وی افزود: پیشتر هم گفته بودم که از فعالیت ارایه کنندگان خدمات بین‌المللی استقبال می‌کنیم، مشروط بر اینکه قوانین کشورمان را رعایت کنند.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۰۱۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما