۰
یک مدیر مرکز ملی فضای مجازی:

حاضریم همان قانون صیانت انگلیس را تصویب کنیم

تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۵
حاضریم همان قانون صیانت انگلیس را تصویب کنیم
حاضریم همان قانون صیانت انگلیس را تصویب کنیم

آی‌تی‌من- محمدصادق افراسیابی گفت: تنظیم‌گری اجتماعی به معنای اجرای قوانین با مشارکت جامعه است. این شیوه تنظیم‌گری از یک سو منجر به افزایش مقبولیت نظام حکمرانی می‌شود و از سوی دیگر باعث افزایش همگرایی اجتماعی برای اجرای قوانین می‌شود.

در ادامه مرتضی کارآموزیان، رییس سازمان بسیج رسانه کشور با ارایه گزارشی از فعالیت‌های سازمان بسیج رسانه کشور در حوزه ارتقای سواد رسانه‌ای بیان کرد: نخستین جشنواره دوسالانه سواد رسانه‌ای کشور توسط سازمان بسیج رسانه با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌و سازمان صداوسیما در سال ۱۴۰۰ برگزار شد و ۸۰۰ اثر توسط فعالان سواد رسانه‌ای به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی افزود: قصد داریم امسال با همکاری ساترا و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌دومین جشنواره ملی سواد رسانه‌ای را برگزار کنیم و برای پخش آثار برتر از شبکه‌های تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی برنامه ریزی کرده‌ایم.

کارآموزیان همچنین با بیان اینکه بسیج در تربیت معلم و مربی سواد رسانه‌ای پیشرو است تاکید کرد: تاکنون بیشتر از هزار مربی و استاد سواد رسانه‌ای در کشور توسط سازمان بسیج رسانه آموزش دیدند که این ظرفیت می‌تواند مورد استفاده وزارت آموزش و پرورش برای تدریس سواد رسانه‌ای قرار بگیرد.

آرش وکیلیان، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی مرکز ملی فضای مجازی در بخشی دیگر از نشست با بیان اهمیت قانونگذاری در حوزه فضای مجازی اظهار کرد: در همین هفته گذشته انگلستان قانون صیانت فضای مجازی خود را تصویب کرده است، ما راضی هستیم همان قانون را ترجمه و تصویب کنیم.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی مرکز ملی فضای مجازی خاطر نشان کرد: شعار پارلمان انگلستان این بوده است که انگلستان را به ایمن ترین جای جهان در حوزه فعالیت‌های برخط و فضای مجازی تبدیل کنند.

وکیلیان تاکید کرد: دولت انگلستان قبل از تصویب این قانون تلاش کرده بود با همکاری داوطلبانه اپراتورها و سکوها فضای مجازی امن را ایجاد کند اما به نتیجه نرسید و به همین دلیل پارلمان انگلستان به فکر وضع و اعمال قانون افتاد.
مرجع : خبر آنلاین
کد مطلب : ۲۸۲۰۳۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين