۰
رییس سازمان مطرح کرد:

ورود رگولاتوری به اصلاح تعرفه‌های‌ اینترنت

تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۹
ورود رگولاتوری به اصلاح تعرفه‌های‌ اینترنت
ورود رگولاتوری به اصلاح تعرفه‌های‌ اینترنت

آی‌تی‌من- امیر محمد زاده لاجوردی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در چهارمین رویداد هفته ایران دیجیتال گفت: در لایه دسترسی اصلاح الگوی مصرف در دستور کار وزارت ارتباطات است. ۸۰ درصد ترافیک ما روی شبکه سیار است که برای ما چالش‌هایی را ایجاد کرده است. بار ترافیکی کاربران ما کاملاً بر شبکه سیار است. بنابراین توسعه شبکه ثابت یکی از کارهایی است که ما در لایه دسترسی در حال انجام آن هستیم.

وی افزود: اصلاح مدل تعرفه‌ای که اختلاف تعرفه‌های اینترنت سیار و ثابت است، هدف ماست تا این فاصله باعث افزایش اتصال کاربران در شبکه ثابت شود.

لاجوردی با بیان اینکه توسعه شبکه ملی اطلاعات اولویت اصلی وزارت ارتباطات است تصریح کرد: اولویت ما در وزارتخانه توسعه شبکه ملی اطلاعات است. بهمن ماه سال گذشته مرکز ملی فضای مجازی توسعه را از ۲۳ درصد به ۵۷ درصد اعلام کرد.

وی درباره محتوا به عنوان بخشی از شبکه ملی اطلاعات گفت: فعلاً در معماری سند کلان این شبکه فقط زیرساخت ارایه خدمات و سرویس‌ها مطرح است.

لاجوردی در خصوص ظرفیت شبکه انتقال در کشور افزود: ظرفیت شبکه انتقال ما تا انتهای امسال دو برابر می‌شود و به ۷۲ ترابیت بر ثانیه می‌رسد و همچنین در شبکه IP هم تا پایان سال شاهد افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت شبکه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه به دنبال توسعه نسل پنجم تلفن همراه هستیم، گفت: در حال حاضر، متوسط تأخیر در تهران ۱۰ میلی ثانیه است و در نسل سوم یا 3G تأخیر ۴۰ مینی ثانیه است و در نسل چهارم 4G حدود ۳۰ ثانیه است..
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۸۲۰۵۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما