۰

تراشه سیلیکون کوانتومی؛ ‌اینتل راهی به سوی آینده

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۶
تراشه سیلیکون کوانتومی؛ ‌اینتل راهی به سوی آینده
تراشه سیلیکون کوانتومی؛ ‌اینتل راهی به سوی آینده

آی‌تی‌من- رایانه‌های کوانتومی ‌ماشین‌هایی قدرتمند هستند که می‌توانند مشکلات رایانشی پیچیده را بسیار سریع‌تر از رایانه‌های معمول حل کنند.

اینتل می‌خواهد دانشگاه‌ها و محققان از ساخت پردازشگرهای کوانتومی ‌مخصوص خود دست بکشند و در عوض از تراشه Tunnel Falls آن استفاده کنند و سخت و نرم افزارهای مرتبط با آن بسازند.

در حال حاضر هیچ اجماعی درباره بهترین روش برای ساخت رایانه کوانتومی ‌وجود ندارد. فیزیکدانان، رایانه‌های کامپیوتری و مهندسان سراسر جهان همچنان به توسعه انواع مختلفی از رایانه کوانتومی ‌ادامه می‌دهند اما اقدامات زیادی برای تجمیع آنها انجام نشده است.

اینتل معتقد است استفاده از روش‌های رایانش کلاسیک که به صنعت فناوری کمک کرده تا نخستین رایانه‌ها بزرگ و سپس رایانه‌های شخصی در قرن بیستم را بسازد، بهترین روش برای تولید رایانه‌های کوانتومی ‌است و نه انجام آزمایش در آزمایشگاه‌ها.

راوی پیلاریستی، مهندس ارشد دستگاه‌های اینتل، می‌گوید: ما تصور می‌کنیم کوانتوم دات‌ها تنها فناوری کوچک قابل مقیاس هستند و اگر بتوان میلیون‌ها کیوبیت ساخت، باید آنها را با سیم به هم متصل کرد. اگر به روش‌های استاندارد پردازش سی پی یو و قوانین طراحی فعلی اتکا کنیم، این روش بسیار آسان‌تر خواهد بود.

 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۸۲۰۷۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما