۰

رقابت تراشه جدید کوالکام با پردازنده M2 اپل

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۶
رقابت تراشه جدید کوالکام با پردازنده M2 اپل
رقابت تراشه جدید کوالکام با پردازنده M2 اپل

آی‌تی‌من- در حالی‌که نخستین گوشی‌های هوشمند مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 اخیرا به بازار عرضه شده‌اند؛ اما اکنون نتایج تست بنچمارک تراشه پرچمدار آینده کوالکام موسوم به اسنپدراگون 8 نسل 4 در فضای اینترنت منتشر شده است.

البته صحبت کردن پیرامون پلتفرم‌های سریالی امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین صرفا بایستی بر پایه نتایج عملکرد آنها قضاوت کرد. با این‌حال نتایج ثبت شده در مقطع کنونی، چشمگیر به‌نظر می‌رسند.

بر اساس اعلام یک دست‌اندرکار حوزه صنعت با شناسه Revegnus، امتیاز کسب شده توسط تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 در تست 3DMark Wild Life Extreme نسبت به تراشه M2 اپل 10 درصد بیش‌تر است.

به بیان دقیق‌تر تراشه پرچمدار آینده کوالکام موفق به کسب امتیاز 7200 در تست بنچمارک 3DMark Wild Life Extreme شده است. این موضوع نشان می‌دهد که پردازنده گرافیکی آدرنو 830 بسیار قدرتمند خواهد بود.

همچنین تراشه جدید در تست‌های پردازش تک‌ هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ 6 به‌ترتیب امتیازات حدودا 2800 و 10 هزار را کسب کرده است. این ارقام در مقایسه با امتیازات کسب شده توسط پلتفرم‌های فعلی گوشی‌های هوشمند بسیار بالا به‌نظر می‌رسند.

البته تراشه جدید کوالکام در سال آینده با محصولات جدید کمپانی‌های سامسونگ، مدیاتک و گوگل رقابت خواهد کرد؛ اما نتایج کسب شده توسط تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 تا به این لحظه بسیار دلگرم‌کننده هستند.
کد مطلب : ۲۸۲۰۹۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما