۰

مالزی، راه میانبر چین برای مقابله با تحریم‌های تراشه

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۱
مالزی، راه میانبر چین برای مقابله با تحریم‌های تراشه
مالزی، راه میانبر چین برای مقابله با تحریم‌های تراشه

آی‌تی‌من- به گفته سه منبع آگاه از مذاکرات، شرکت‌های چینی از موسسات مالزیایی بسته بندی تراشه خواسته‌اند تا نوعی تراشه مشهور به واحد پردازش گرافیکی (GPU) رامونتاژ کنند. این درخواست‌ها فقط شامل مونتاژتراشه‌هایی است که شامل محدودیت‌های آمریکا و ساخت ویفرهای تراشه نمی‌شود. همچنین به گفته ۲ منبع آگاه توافق درباره برخی قراردادها ازهم اکنون به سرانجام رسیده است.
 
آمریکا با هدف محدودیت دسترسی چین به GPUهای رده بالایی که می‌توانند به دستاوردهایی در زمینه هوش مصنوعی منجر شوند یا در ابر رایانه‌ها و تجهیزاتنظامی ‌به کار روند، هر روز اقدامات بیشتری درباره کنترل فروش این ابزارها و همچنین تجهیزات تراشه سازی به چین اعمال می‌کند.
 
به گفته تحلیلگران همزمان با فشار این تحریم‌ها، تقاضابرای هوش مصنوعی به اوج رسیده و شرکت‌های کوچک طراحی تراشه در چین برای تامین خدمات بسته بندی پیشرفته در کشور با چالش روبه‌رو می‌شوند.
 
بسته بندی پیشرفته تراشه می‌تواند عملکرد آن را به میزان قابل توجهی ارتقا دهد و یکی از فناوری‌های کلیدی درصنعت نیمه رسانا به حساب می‌آید.
 
هرچند این بخش در معرض محدودیت‌های صادراتی آمریکا قرار ندارد اما حوزه‌ای نیازمند فناوری‌های پیچیده است که شرکت‌ها را در معرض محدودیت‌های صادراتی به چین قرار می‌دهد.
 
مالزی به عنوان یکی از مراکز بزرگ تامین زنجیره نیمه رسانا در موقعیتی قرار دارد که می‌تواند کسب و کارهای بیشتری را جذب کند زیرا شرکت‌های چینی برای تامین نیازهای مرتبط با سرهم بندی تراشه در خارج از این کشور به شرکت‌های متنوعی مراجعه کرده‌اند.
 
علاوه بر آن شرکت‌های طراحی تراشه چین، مالزی را یک گزینه مناسب برای کسب وکار خود می‌دانند زیرا روابط سیاسی بین دو کشور خوب است، هزینه‌ها ارزان هستند، نیروی کار باتجربه و تجهیزات پیشرفته در آن وجود دارد.


 
مرجع : مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۴۰۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما