۰

تداوم جنگ تراشه‌ای آمریکا با چین و روسیه

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۹
تداوم جنگ تراشه‌ای آمریکا با چین و روسیه
تداوم جنگ تراشه‌ای آمریکا با چین و روسیه

آی‌تی‌من- رسانه‌های آمریکایی با اشاره به دو شرکت بزرگ تراشه‌ساز آمریکایی یعنی Nvidia و AMD، این خبر را اعلام کردند.

به نوشته وال استریت ژورنال، این محدودیت‌های جدید بر تراشه‌های واحد پردازش گرافیکی یا GPU‌ها تأثیرمی‌گذارد. GPU در ابتدا برای بازی‌های ویدئویی توسعه یافتهبودند اما به سرعت توسط شرکت‌هایی که اَبَریارانه‌ها را مدیریتمی‌کنند و دانشمندان و شرکت‌های فناوری که به آنها برایتشخیص گفتار و اشیا در عکس‌ها نیاز داشتند، مورد استفاده قرار گرفتند.

واشنگتن می‌گوید، تولیدکنندگان تراشه در آمریکا، اکنون برایفروش این نوع از تراشه‌ها به مجوزهای صادراتی ویژه نیازدارند؛ زیرا با توجه به مشخصات این تراشه، آنها می‌توانند توسط روسیه و چین برای توسعه تسلیحات و جمع آوریاطلاعات استفاده شوند.

دو شرکت Nvidia و AMD در روز چهارشنبه از طریق بیانیهای از این محدودیت‌های جدید مطلع شدند؛ AMD اعلام کرد، بعید است که این ممنوعیت بر کسب و تجارت آن تاثیربگذارد؛ اما Nvidia هشدار داد، این اقدام می‌تواند در توسعه تراشه پرچمدار جدید این شرکت اختلال ایجاد کند.

به نوشته این گزارش، ارزش سهام هر دو شرکت پس از اینانتظار این خبر کاهش یافت.

نیویورک تایمز هم به نقل از منابع آگاه نوشت، تعدادی از سایر شرکت‌هایی که تراشه‌ها یا نرم افزارهای رایانه ایطراحی می‌کنند، در هفته‌های اخیر از مقامات آمریکایی،درخواست‌هایی مبنی بر توقف صادرات فناوری‌های پیشرفتهخود به چین و روسیه دریافت کرده‌اند.
​​​​​​​
پکن، از این تصمیم واشنگتن انتقاد کرد و سخنگوی وزارت تجارت چین گفت، این اقدام بر حقوق و منافع شرکت‌هایچینی تاثیر می‌گذارد و در عین حال، ثبات زنجیره‌هایصنعتی و تامین جهانی را به خطر می‌اندازد.
 
 
 
 
 
 
مرجع : فارس
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۹۷۰۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما