۰

باتری آیفون‌ها سال ۲۰۲۵ قدرت‌مند می‌شود

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۰
باتری آیفون‌ها سال ۲۰۲۵ قدرت‌مند می‌شود
باتری آیفون‌ها سال ۲۰۲۵ قدرت‌مند می‌شود

آی‌تی‌من- طی سال‌های اخیر، کمپانی اپل ثابت کرد می‌تواند قطعات موردنیاز برای تولید مصحولاتش مانند آیفون، آیپد و مک‌ها را با اتکا به‌دانش داخلی با کمک مهندسان برجسته فعال دراین مجموعه طراحی و تولید کند. برای شروع، اپل از تراشه سیلیکونی سری M آغاز کرد که توانست اتکایش را به شرکت اینتل پشت سر بگذارد. ازسوی‌دیگر، چندی پیش، گزارشی مبنی‌بر تولید نمایشگر micro-LED توسط اپل منتشر شد که نشان می‌دهد غول ساکن کوپرتینو پیشرفت‌های خوبی درزمینه کاهش وابستگی به کمپانی‌ها کره‌ای و چینی برای زنجیره تامین قطعات داشته است.

باوجوداین، روز گذشته، شایعه دیگری منتشر شد که نشان می‌داد اپل روی توسعه یک باتری با فناوری پیشرفته و ترکیبی متفاوت از مواد تشکیل‌دهنده کار می‌کند؛ به‌عبارتی دقیق‌تر، با استفاده از این تکنولوژی جدید، طول‌عمر باتری و میزان شارژدهی به‌صورت قابل‌توجهی بهبود می‌یابد. شایعات تایید می‌کند اپل با معرفی سری آیفون ۱۷ در سال ۲۰۲۵ میلادی می‌تواند باتری‌های قدرت‌مند‌تر را به‌صورت اختصاصی معرفی کند؛ البته احتمال بروز مشکلاتی وجود دارد که می‌تواند زمان رونمایی را یک تا دو سال به‌تعویق بی‌اندازد.

براساس گزارش از وب‌سایت خبری ETNews، اپل برای گسترش اهداف تجاری و کاهش اتکا به دانش کمپانی‌های کره‌ای و چینی می‌خواهد از چندین فناوری پیشرفته و بهینه‌ برای سبد محصولاتش استفاده کند. همچنین اپل سرمایه‌گذاری هنفگتی را روی توسعه این بخش انجام می‌دهد، چراکه برای مدیران غول کوپرتینو مهم است که تا پایان دهه پیش‌رو دانش تولید دستگاه‌های هوشمند این کمپانی بسیار متفاوت‌تر و قدرت‌مندتر از سایر رقبا باشد. برای دو تا سه آینده انتظار داریم مولد هوش مصنوعی، نمایشگر micro-LED و چندین پیشرفت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را شاهد باشیم.

علاوه‌براین، شایعات تایید می‌کند، اپل از فناوری پیشرفته و جدید باتری برای آیفون استفاده می‌کند؛ سپس اگر عملکرد قابل‌قبولی حاصل شود، تکنولوژی موردبحث برای تبلت‌های آیپد به‌کارگرفته می‌شود. همچنین، تازه‌ترین گزارش‌ها نشان می‌دهد اپل از ترکیب جدیدی با آند و کاتد بهره می‌برد که باعث پیشرفت‌های چشمگیر و خیره‌کننده‌ای درمقایسه‌با نسل‌های فعلی می‌شود. برای درک بهتر باید یادآور شویم، آند میزان چگالی، خروجی انرژی و پایداری باتری را برعهده خواهد داشت.

ازسوی‌دیگر، اپل کاتد را با مخلوطی از نیکل، کبالت، منگنز و آلومینیوم ترکیب می‌کند که با ترکیب و مواد تشکیل‌دهنده نسل فعلی باتری‌ گوشی‌های هوشمند تفاوت‌های بسیار زیادی دارد. برای بهبود عملکرد باتری و بهره‌وری انرژی، غول ساکن کوپرتینو از نانولوله‌های کربنی استفاده می‌کند که به‌صورت اختصاصی برای چنین شرایطی طراحی و ساخته‌ شده‌اند. درحال‌حاضر، جزئیات بیشتری از ساختار تشکیل‌دهنده باتری جدید اپل مشخص نیست، اما به‌زودی شاهد گستردگی آن در شبکه‌های اجتماعی خواهیم بود.
 
 
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۱۱۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما