۰

جزییات هوش مصنوعی سامسونگ اعلام شد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۹
جزییات هوش مصنوعی سامسونگ اعلام شد
جزییات هوش مصنوعی سامسونگ اعلام شد

آی‌تی‌من-  سامسونگ با انتشار پست جدیدی در وبلاگ خود اعلام کرد که «عصر جدیدی از هوش مصنوعی گلکسی (Galaxy AI)  را قصد دارد در دسترس کاربران گوشی‌های هوشمند خود قرار دهد که امکاناتی مانند ترجمه همزمان تماس‌های تلفنی را فراهم می‌کند.

  Galaxy AI یک تجربه هوش مصنوعی جامع برای موبایل است که هم با هوش مصنوعی توسعه‌یافته توسط سامسونگ و هم هوش مصنوعی مبتنی بر ابر که توسط همکاری با رهبران صنعت فعال شده است، کار می‌کند.

این قابلیت، تجربه روزانه شما با موبایل را متحول می‌کند.

قابلیت ترجمه همزمان تماس‌ها که سامسونگ آن را «AI Live Translate Call» می‌نامد، از طریق برنامه موبایل این شرکت ارایه خواهد شد.

سامسونگ می‌گوید که که با وجود این قابلیت می‌توانید تماس‌های صوتی و متنی خود را به‌صورت کاملاً همزمان از طریق موبایل ترجمه کنید.

به گفته غول کره‌ای، Galaxy AI اوایل سال آینده عرضه خواهد شد.

با این وجود به نظر می‌رسد که قابلیت‌های هوش مصنوعی آن در سری گوشی‌های گلکسی S۲۴ ارایه می‌شود که در سال ۲۰۲۴ روانه بازار خواهند شد.

همچنین این شرکت اخیراً مدل هوش مصنوعی خود با نام Gauss را در رویدادی به نمایش گذاشت که ظاهراً از سال آینده قابلیت‌های گوشی‌های موبایل را تقویت می‌کند؛ بنابراین می‌توان گفت که هوش مصنوعی مولد «سامسونگ گاوس» یک بخش کلیدی از سری گلکسی S۲۴ خواهد بود.

با این وجود، به‌نظر می‌رسد که زمینه رقابتی جدید سازندگان گوشی‌های هوشمند قابلیت‌های هوش مصنوعی باشد. گوگل به‌عنوان مثال مجموعه‌ای از ابزار‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را به کاربران گوشی‌های سری پیکسل ۸ خود ارایه کرده است که در زمینه ویرایش و بهبود عکس‌ها می‌توان از آن‌ها کمک گرفت.

اپل از جمله شرکت‌های دیگری است که هزینه زیادی در زمینه توسعه و آموزش هوش مصنوعی کرده است و می‌توان تصور کرد که در آینده این قابلیت‌ها به گوشی‌های آیفون اضافه شود.

همچنین سازندگان موبایل باید به‌زودی با محصولات سخت‌افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی مانند AI Pin از شرکت Humane نیز رقابت کنند.

سامسونگ می‌گوید این مدل که توسط بازوی تحقیقاتی «سامسونگ ریسرچ» توسعه یافته، توسط کارمندان برای افزایش بهره‌وری مورد استفاده قرار گرفته است و در آینده به محصولات مختلف این شرکت راه می‌یابد.

سامسونگ گاوس شامل نسخه‌های زبانی، کدنویسی و تصویری می‌شود که با نام‌های زیر شناخته می‌شوند:

Samsung Gauss Language
Samsung Gauss Code
Samsung Gauss Image
بر اساس گزارش سامسونگ، Language یک مدل مولد زبانی است که می‌تواند در زمینه‌هایی مانند نوشتن ایمیل، خلاصه‌کردن اسناد و ترجمه به افراد کمک کند.

این مدل خودش شامل چندین مدل می‌شود تا امکان استفاده از آن در فضای ابری و روی دستگاه‌ها فراهم شود.

مدل Code و دستیار کدنویسی که code.ai نام دارد، برای توسعه نرم‌افزارهای شرکت‌ها توسعه یافته است. این مدل به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند که راحت‌تر کدنویسی کنند و همچنین از طریق یک رابط کاربری تعاملی از عملکردهایی مانند توصیف کد یا تولید کد آزمایشی پشتیبانی می‌کند.

درنهایت با مدل Image روبه‌رو هستیم که امکان خلق و ویرایش تصویر مانند تغییر سبک را برای کاربران فراهم می‌کند. همچنین این مدل می‌تواند رزولوشن تصاویر را افزایش دهد.

به گفته سامسونگ، این مدل‌ها برای محافظت از اطلاعات خصوصی کاربران می‌توانند درون خود دستگاه‌ها اجرا شوند.

انتظار می‌رود هوش مصنوعی مولد سامسونگ گاوس در نسل بعدی گوشی‌های پرچمدار سامسونگ ازجمله سری گلکسی S24 مورد استفاده قرار بگیرد.

البته دیروز گزارشی مدعی شده بود که هوش مصنوعی مولد گلکسی اس ۲۴ پولی خواهد بود.

برای درک و آگاهی کاربران باید اشاره کنیم هوش مصنوعی سامسونگ گاوس می‌تواند زبان انسان را به‌خوبی درک کند و پاسخ‌های سریع و جامعی را ارایه دهد.

به‌عنوان‌مثال، در نوشتن متن ایمیل، ویرایش و خلاصه‌سازی اسناد، ترجمه زبان‌ها و نوشتن تخصصی آن‌ها به‌کمک کاربران بشتابد.

همچنین، با استفاده از مدل هوش مصنوعی گاوس می‌توان عملکرد گوشی‌ها، تبلت‌ها و رایانه‌های شخصی کمپانی سامسونگ را هوشمندتر کرد که قابلیتی بسیار خوب محسوب می‌شود.

یک گزارش جدید می‌گوید از گاوس می‌توان روی سرورهای ابری نیز استفاده کرد که نشان می‌دهد بهینه‌سازی‌های غول فناوری کره‌ای بسیار پیشرفته است.

علاوه‌براین، قابلیت کدنویسی هوش مصنوعی گاوس به‌نم Gauss Code شناخته خواهد شد که در برنامه‌نویسی و کدنویسی تبحر خاصی دارد و می‌تواند برای توسعه‌دهندگان و طراحان سایت مورد استفاده قرار بگیرد.

همچنین، این ویژگی‌ یک دستیار کدینگ به‌نام «code.i» که به‌صورت داخلی توسعه‌یافته و توسط سامسونگ مرتبا به‌روزرسانی می‌شود؛ باتصور ارایه چنین قابلیتی می‌توان گفت کار مشقت‌بار کدنویسی بسیار آسان‌تر از قبل خواهد شد و افراد متخصص به‌صورت ویژه می‌توانند از آن کمک بگیرند.

ازسوی‌دیگر، سامسونگ با قابلیت Gauss Image را برای خلق و ویرایش آسان تصاویر معرفی کرد؛ به‌عنوان‌مثال، تصاویر با کیفیت و رزولوشن پایین، با استفاده از این قابلیت مورد پردازش قرار می‌گیرد و بالاترین رزولوشن ممکن دراختیار کاربران قرار می‌گیرد.

همچنین، همانند رقیب سرسختش، Dall-E، می‌تواند المان‌های زیادی را به‌تصاویر اضافه کند یا عکس‌های کاملا جدیدی را تنها با دستورهای ساده و صریح ایجاد کند؛ شاید این ویژگی‌ به‌محبوب‌ترین قابلیت برای کاربران عادی به‌شمار برود.

طبق گزارش‌ها، مدل هوش مصنوعی سامسونگ می‌تواند برای محافظت از اطلاعات و حفظ حریم خصوصی کاربران روی تمام گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های سازگار مورد استفاده قرار بگیرد.

غول فناوری کره‌ای برای حفظ حریم شخصی یک تیم قرمزپوش تشکیل داده که اصول اخلاقیات را دنبال می‌کنند؛ بدین‌معناکه مسائل مربوط به حریم خصوصی و امنیتی را در رابطه‌با هوش مصنوعی کنترل می‌کنند و اجازه هیچ‌گونه سواستفاده را به ‌سودجویان نمی‌دهند.
 
کد مطلب : ۲۸۲۱۴۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما