۰
صدور بیش از ۳۹ هزار اینماد در شش ماه

مرکز تتا برای تعیین کارگزاری اینماد فراخوان داد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۲
مرکز تتا برای تعیین کارگزاری اینماد فراخوان داد
مرکز تتا برای تعیین کارگزاری اینماد فراخوان داد

آی‌تی‌من- مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در آخرین گزارش عملکرد آماری خود که مربوط به شش ماهه نخست ۱۴۰۲ است، به شرح جزئیات مربوط به خرید، مزایده، مناقصه و حجم معاملات در سامانه تدارک الکترونیکی دولت (ستاد)، تعداد نماد تجارت الکترونیکی و گواهی امضای الکترونیکی صادر شده از سوی این مرکز پرداخته است.

بر اساس این گزارش، در فصل بهار و تابستان سال جاری، تعداد ۳ هزار و ۳۷۳ دستگاه اجرایی و بیش از ۶۳هزار و پانصد مجموعه خصوصی به سامانه تدارک الکترونیکی دولت (ستاد) پیوسته‌اند.

در این بخش شاهد رشد ۱۹.۷ درصدی ثبت‌نام دستگاه‌های اجرایی و رشد بیش از ۳۴ درصدی ثبت‌نام بخش خصوصی نسبت به مدت مشابه سال قبل در سامانه ستاد بوده‌ایم.

در بخش «خرید» نیز تعداد معاملات از ۱۸۰هزار و ۸۰۰ معامله عبور کرد و حجم معاملات را به ۳۶۵ هزار و ۹۲۴ میلیارد ریال رساند که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته بیش از ۶۰ درصد افزایش داشته است.

تعداد معاملات بخش «مزایده» به عدد ۱۷ هزار و ۵۱۲ معامله با حجم ۳۸۳ هزار و ۹۲۸ میلیارد ریال رسیده، در بخش مناقصه تعداد معاملات ۲۲ هزار و ۸۰۹ معامله با حجم ۴۲۷۲۰۵۸ میلیارد ریال است.

در شش ماهه نخست ۱۴۰۲، تعداد ۳۹ هزار و ۴۳۴ نماد تجارت الکترونیکی (اینماد) به کسب‌وکارهای اینترنتی اعطا شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با رشد بیش از ۵۳ درصدی مواجه شده است.

آمار دیگری که در این گزارش به چشم می‌خورد مربوط به تعداد شکایات ثبت شده کاربران از کسب‌وکارهای اینترنتی دارای اینماد است. در شش ماه نخست امسال حدود ۵ هزار شکایت از کسب‌وکارهای اینترنتی دارای اینماد ثبت شده در حالی که در مدت زمان مشابه سال گذشته تعداد شکایات ۵ هزار و ۴۷۸ مورد بوده است.

بخش بعدی این آمار مربوط به صدور گواهی امضای الکترونیکی است. در شش ماه نخست سال جاری تعداد ۱۵۵۸۶۷۳ گواهی امضای الکترونیکی توسط مراکز میانی صادر شده است.

در این گزارش به درآمد حاصل از خدمات تجارت الکترونیکی، صدور گواهی الکترونیکی و سامانه ستاد نیز اشاره شده که در شش ماه مورد نظر این گزارش ۳۴۲.۶ میلیارد ریال بوده است.

از سوی دیگر، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرده که در راستای تمرکز زدایی، افزایش کیفیت خدمات و حمایت از نقش‌آفرینی بخش غیردولتی، در نظر دارد از میان متقاضیان تعدادی از شرکت‌های توانمند، نوآور و دارای صلاحیت را به عنوان «کارگزاری صدور اینماد» انتخاب کند. بنا به اعلام مرکز تتا، متقاضیان باید شرکت‌های فعال و دارای سابقه فنی و اجرایی مناسب و نیز دارای تجربه خدمات‌دهی و پشتیبانی از کاربران در مقیاس وسیع باشند.

این مرکز از شرکت‌های متقاضی که تمایل به مشارکت در این طرح دارند، دعوت کرده است تا درخواست و مدارک خود را حداکثر تا تاریخ دوم دی ماه امسال ارایه کنند.
 
کد مطلب : ۲۸۲۱۵۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين