۰

برنامه دولت آمریکا برای آزادسازی طیف فرکانسی

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۱
برنامه دولت آمریکا برای آزادسازی طیف فرکانسی
برنامه دولت آمریکا برای آزادسازی طیف فرکانسی

آی‌تی‌من- کاخ سفید اعلام کرد که به زودی استراتژی ملی طیف را به همراه دستور رییس جمهور برای مدرن کردن سیاست طیف ایالات متحده منتشر می‌کند که شامل اقدامات جدید به منظور بهبود مدیریت و دسترسی به طیف‌های فرکانسی می‌شود. در قالب این سیاست، فرکانس‌های بالاتر از 2700  مگاهرتز برای تغییر کاربری احتمالی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

هم‌زمان با رشد سریع دستگاه‌های متصل به اینترنت، تقاضا برای استفاده از طیف‌های فرکانسی نیز به طور روزافزون رشد می‌کند. آمارها نشان می‌دهد که ترافیک داده بی‌سیم تلفن همراه در سال 2022 در آمریکا 38 درصد رشد کرده است.

بنا به اعلام دولت آمریکا، اختصاص طیف برای خدمات بی‌سیم نسل پنجم و نسل‌های بعدی و انواع فناوری‌های پیشرفته، زیرساخت‌ها و نیازهای دولتی، حیاتی است.

کاخ سفید روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: نوآوری‌‌ها از  شبکه‌های 5G گرفته تا کشاورزی هوشمند، هواپیماهای بدون سرنشین و مأموریت‌های اکتشاف ماه، به منظور عملیاتی شدن نیاز به طیف فرکانسی دارند.

طیف شناسایی شده برای تغییر کاربری احتمالی، تقریباً دو برابر هدف اداره ملی ارتباطات و اطلاعات وزارت بازرگانی (NTIA) است که در ماه مارس منتشر شد. این هدف گذاری تغیین طیف حداقل 1500 مگاهرتز را برای مطالعه و تغییر کاربری پیشنهاد کرده بود.

کاخ سفید گفت که این طیف فرکانسی در 5 باند می‌تواند گستره وسیعی از کاربردها را، از پهنای باند بی‌سیم گرفته تا هواپیماهای بدون سرنشین و عملیات ماهواره‌ای، پشتیبانی کند.

کنگره ایالات متحده در ماه مارس، نخستین بار در سه دهه اخیر، اجازه داد که اختیار کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) برای حراج طیف بی سیم حذف شود.
 
کد مطلب : ۲۸۲۱۶۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما