۰
مدیرعامل شرکت:

شرکت ملی انفورماتیک در تمامی دانشگاه‌های کشور سرای نوآوری راه‌اندازی می‌کند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۰
شرکت ملی انفورماتیک در تمامی دانشگاه‌ها سرای نوآوری ایجاد می‌کند
شرکت ملی انفورماتیک در تمامی دانشگاه‌ها سرای نوآوری ایجاد می‌کند

آی‌تی‌من- دکتر ماهیار با اعلام این مطلب گفت: با ریاست دانشگاه آزاد اسلامی نیز طرح موضوع کرده‌ایم. در پی این هستیم که سرای نوآوری به مرکزی تبدیل شود که ظرفیت جذب نخبگان را برای شرکت‌های فناوری فراهم کند.

او افزود: قصد داریم مرکزی ایجاد کنیم برای تمامی گروه‌های انفورماتیک. همچنین در نظر داریم مجموعه‌های دانش ‌بنیان را در راستای زنجیره ارزش کاری شرکت‌ها به خدمت بگیریم. باتوجه به ظرفیت گروه ملی انفورماتیک این آمادگی را داریم که در بالاترین سطح با تمامی دانشگاه‌ها همکاری داشته باشیم. سرای نوآوری می‌تواند زمینه تعامل بسیار خوبی را بین دانشگاه و صنعت، به ویژه صنعت انفورماتیک فراهم کند.

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک گفت: مدلی که برای ایجاد سرای نوآوری ترسیم شده جدید است و از ساختارهای سنتی کارخانه نوآوری و پارک ملی فناوری فاصله دارد. تلاش کردیم چهارچوب‌ها را در مدل جدید بازطراحی کنیم. سرای نوآوری در هر دانشگاه باتوجه به شرایط و ویژگی‌های همان دانشگاه طراحی و راه‌اندازی می‌شود. سرای نوآوری دانشگاه صنعتی شریف با سرای نوآوری در دانشگاه صنعتی اصفهان قطعا متفاوت خواهد بود. هدفمان از ایجاد سرای نوآوری این است که نیروی متخصص در داخل اکوسیستم به بهترین نحو نقش‌آفرینی کرده و موثر باشد.

ماهیار گفت: در گروه ملی انفورماتیک برمبنای برندینگ جدید این شرکت، به دنبال عبور از بانکداری الکترونیکی به سمت بانکداری هوشمند هستیم و برای تحقق این امر، حضور و مشارکت در این نمایشگاه‌ها و تعامل با نیروهای نخبه کشور را در دستور کار قرار داده‌ایم. در آینده شاهد حضور این نسل در مجموعه ملی انفورماتیک خواهید بود. نسل جدید می‌تواند نقش بسیار موثری در شرکت ملی انفورماتیک ایفا کند.

او در رابطه با معیارهای نیروی انسانی خوب در حوزه فناوری گفت: قطعا تخصص، تعهد، نخبگی و کارآمدی در کنار هم معنا پیدا می‌کنند. این نمایشگاه نیز می‌تواند الگویی باشد که دیگر دانشگاه‌ها، نمایشگاه‌های مشابهی را میزبانی کنند. مسابقات ACM نیز زمانی که من تازه فارغ‌التحصیل شده بودم در دانشگاه تهران برگزار می‌شد و با استقبال بالای نسل جوان مواجه می‌شد. به طور کلی نسل جوان و نخبه کشور به چنین رویدادهایی علاقه‌مند است.

ماهیار افزود: شرکت خدمات انفورماتیک مسابقه برنامه‌نویسی برگزار کرد؛ در این مسابقه فردی حضور یافته بود که در حوزه مهندسی آب تحصیل کرده اما طی چند دقیقه موفق شد مساله مطرح شده را برنامه‌نویسی و حل کند. نکته؛ درخواستی که من از مدیران شرکت خدمات انفورماتیک داشتم این بود که تعامل با نیروهای انسانی متخصص را ادامه دهیم و با دانشگاه، نخبگان و افرادی که در این نمایشگاه حضور دارند، تعامل و همکاری داشته باشیم. پیشنهاد دادم که رویدادهای مشابهی برگزار کنیم. شرکت خدمات انفورماتیک این ظرفیت را دارد که نخبگان را جذب کرده و از توانایی‌هایشان استفاده کند.

در ادامه مهسا علیخانی، رئیس گروه استعدادیابی و استخدام شرکت خدمات انفورماتیک نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه راهبرد اصلی سازمان، شناسایی و جذب نیروهای جوان و نخبه است و از آن جا که نمایشگاه کار دانشگاه شریف یکی از اصلی‌ترین کانون های حضور استعدادهای برتر دانشگاهی است، شرکت در این رویداد بستر بسیار مناسبی را در تحقق این امر، فراهم می‌آورد.

او ضمن تاکید بر رویکرد کنشگرانه سازمان در زمینه جذب استعدادها، افزود: تلاش داریم در نمایشگاه‌ها و رویدادهای مختلف دانشگاه های برتر، در قالب برنامه هایی مانند: اعطای بورسیه تحصیلی، ماراتون برنامه نویسی، ICT Challeng، جشن فارغ التحصیلی و ... حضور فعال و پررنگی داشته باشیم و ضمن عقد تفاهم‌نامه‌ همکاری و تعامل سازنده با آن ها، از طریق حمایت و پشتیبانی مالی در برگزاری رویدادهای فناورانه، علاوه بر ایفای نقش مسئولیت اجتماعی و اعتلای برند کارفرمایی سازمان، ضریب نفوذ و تاثیرگذاری در جذب افراد را افزایش دهیم.

علیخانی تصریح کرد: در این رویدادها، نقش و جایگاه برتر شرکت را در صنعت خدمات بانکداری الکترونیک، سبد متنوع خدمات سازمان، راهبردها و مدل کسب‌وکار، فرهنگ سازمانی و ... را با استفاده از روش ها و ابزارهای متنوع از قبیل کار تیمی، مسابقات برنامه‌نویسی، گفتگو و تعامل موثر با افراد و ...، برای مخاطبین تشریح کرده و با توجه به تصویر ارائه شده برای آن ها، نیازمندی‌های شغلی را معرفی و تلاش می‌کنیم شرکت خدمات انفورماتیک را در نگاه و ذهن دانشجویان به گونه‌ای ترسیم کنیم که استخدام در این شرکت را به عنوان انتخاب اول شروع مسیر شغلی حرفه‌ای خود، بعد از فارغ‌التحصیلی در نظر بگیرند.




 
کد مطلب : ۲۸۲۱۶۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين