۰
معاون وزیر ارتباطات:

پروژه فیبر نوری باید به سمت کسب‌وکارهای داخلی هدایت شود

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۶
پروژه فیبر نوری باید به سمت کسب‌وکارهای داخلی هدایت شود
پروژه فیبر نوری باید به سمت کسب‌وکارهای داخلی هدایت شود

آی‌تی‌من- عصر دوشنبه 29 آبان ماه نشست کنفرانس بسیج ظرفیت برای توسعه پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها با حضور علی‌اصغر انصاری معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و تولیدکنندگان داخلی به‌عنوان زنجیره تأمین تجهیزات این پروژه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

معاون وزیر ارتباطات در این نشست با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبرنوری بوده است، گفت: در همین راستا پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها برای ایجاد 20 میلیون «پوشش» تا پایان دولت از سال گذشته کلید خورد که اکنون این پروژه بر اساس برنامه هفتم توسعه به ۲۰ میلیون «اتصال» تا پایان این برنامه تبدیل‌شده است.

وی افزود: بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه سال گذشته و هم‌زمان با روز ارتباطات، تعدادی از اپراتورها تفاهم‌نامه‌ای با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی امضا کردند و مقرر شد بر اساس توافق کار را شروع کنند.
انصاری ادامه داد: این پروژه هم از منظر وسعت و اجرا و هم از منظر اقتصادی، پروژه بسیار بزرگی است بنابراین نیاز بود که اپراتورها به یک توجیه اقتصادی نیز دست پیدا کنند که در همین راستا وزارت ارتباطات برای رفع دغدغه‌ها دست‌به‌کار شد تا اینکه در چارچوب قانون برنامه بودجه 1402 بخشی از این نیازمندی‌ها در قالب کمک و تسهیلات مورد توجه قرار گرفت.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات با بیان اینکه پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در 200 شهر آغاز شده است، گفت: پس از آغاز این پروژه، در همایش‌ها و گردهمایی که فعالان و تولیدکنندگان تجهیزات داخلی حضور داشتند و برنامه ریزی انجام شد تا به این جمع‌بندی برسیم که تا چه اندازه امکان تزریق تجهیزات داخلی به پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها وجود دارد.

انصاری با بیان اینکه بر اساس برنامه هفتم توسعه این مسئله مورد تأکید و توجه قرار گرفته است که پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها حتماً باید بر اساس توان داخلی توسعه پیدا کند، خاطرنشان کرد: البته پروژه‌های دیگری هم از جمله توسعه ارتباطات روستایی و توسعه شبکه ملی اطلاعات نیز وجود دارد که وزارت ارتباطات اصرار به اتکا به توان داخلی دارد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات در خاتمه گفت: درهرصورت امیدواریم کار را به نحوی دنبال شود تا بازار بزرگی که در اثر اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها ایجاد می‌شود حتما به سمت کسب‌وکارهای داخلی سوق پیدا کند.

در ادامه این جلسه تولیدکنندگان داخلی به‌عنوان زنجیره تأمین تجهیزات موردنیاز پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها به بیان نقطه نظرات و دغدغه‌های خود برای مشارکت فعال در این پروژه پرداختند.

 
 
کد مطلب : ۲۸۲۲۲۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما