۰

تشدید قانون برچسب‌زنی امنیت سایبری اروپا

تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۴
تشدید قانون برچسب‌زنی امنیت سایبری اروپا
تشدید قانون برچسب‌زنی امنیت سایبری اروپا

آی‌تی‌من- اقدام اتحادیه اروپا برای ایجاد چنین سیستمی ‌در حالی انجام می‌شود که شرکت‌های بزرگ فناوری در پی دستیابی به بازار ابر رایانشی دولت‌ها هستند تا بتوانند در سال‌های آینده رشد کنند. از سوی دیگر شکوفایی هوش مصنوعی پس از موفقیت چت جی پی تی نیز ممکن است تقاضا برای سرویس‌های ابررایانشی را افزایش دهد.

جدیدترین پیشنهاد آژانس امنیت سایبری اروپا ENISA مربوط به طرح مجوزدهی این منطقه(EUCS) است امنیت سایبری سرویس‌های ابر رایانشی را تضمین و تعیین می‌کند دولت‌ها و شرکت‌ها در این منطقه چگونه یک فروشنده برای کسب و کارشان انتخاب کنند.

این سند مفاد کلیدی مندرج در پیش‌نویس‌های قبلی را حفظ می‌کند، مانند الزامی‌که غول‌های فناوری آمریکایی را وادار می‌کند تا یک سرمایه گذاری مشترک با شرکتی اروپایی ایجاد کنند تا بتوانند برای دریافت برچسب امنیت سایبری این اتحادیه واجد شرایط شوند.

طبق یکی دیگر از بخش‌های این قانون، سرویس‌های ابررایانشی باید در اروپا نگهداری شوند و فعالیت کنند. همچنین تمام داده‌های مشتریان سرویس‌های ابر رایانشی باید در اروپا ذخیره و پردازش شود و در خصوص سرویس‌های مذکور قانون این منطقه باید بر قوانین خارج از آن اولویت یابد.

این الزامات باید با بالاترین سطوح امنیتی اجرا شوند. در این خصوص ۴ سطح امنیتی در نظر گرفته شده است. جدیدترین پیش نویس امکان گسترش این الزامات سختگیرانه را تا سومین سطح امنیتی تعیین کرده است.

کشورهای اتحادیه اروپا هم اکنون مشغول بررسی جدیدترین پیش نویس این قوانین هستند و کمیسیون این منطقه طرح نهایی را به کار خواهد گرفت. یک گروه لابی گری فناوری معتقد است گسترده تر کردن حوزه این قانون روی طیف وسیع تری از صنایع تاثیر می‌گذارد.

 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۸۲۲۷۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما