۰
معاون سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد:

دیتاسنتر‌های غیراستاندارد دولتی‌ تعطیل می‌شود

تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۱
دیتاسنتر‌های غیراستاندارد دولتی‌ تعطیل می‌شود
دیتاسنتر‌های غیراستاندارد دولتی‌ تعطیل می‌شود

آی‌تی‌من- حامد منکرسی، معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات با حضور در رویدادی که با هدف آموزش مشاوران و ممیزان مراکز داده دستگاه‌های دولتی در مرکز همایش‌های شهید قندی برگزار شد، از احتمال تعطیلی مراکز داده غیراستاندارد خبر داد.

وی با اشاره به مسوولیت خطیر وزارت ارتباطات در حفظ و نگهداری زیرساخت‌های اطلاعاتی کشور گفت: تا کنون بیش از ۹۸ درصد دستگاه‌های دولتی و حدود ۶۰ درصد خدمات آن‌ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده‌اند که بنا به تکلیف قانونی این خدمات باید افزایش پیدا کند.

منکرسی ادامه داد: با توجه به این که پنجره ملی خدمات دولت هوشمند دارای حدود ۲۸ میلیون کاربر ثبت شده است و از هر خانوار ایرانی یک نفر از خدمات این سامانه حتی در دورترین نقاط کشور استفاده می‌کند؛ ضرورت میزبانی و نگهداری از داده‌ها دستگاه‌های اجرایی در مراکز داده‌ای که دارای زیرساخت‌های قابل اعتماد، امن، حفاظت شده، پایدار و استاندارد هستند، دو چندان می‌شود.

وی با بیان نقش سازمان فناوری اطلاعات ایران در این زمینه خاطرنشان ساخت: وظیفه شناسایی و ارزیابی مراکز داده دستگاه‌های دولتی به سازمان فناوری اطلاعات ایران محول شده است تا ضمن ارزیابی و شناسایی مراکز داده دستگاه‌های دولتی در پنج فاز، از ارایه خدمات توسط مراکز داده غیرمجاز و غیراستاندارد جلوگیری شود.

منکرسی، در خصوص وضعیت آن دسته از مراکز داده دستگاه‌های دولتی که در شرایط نامناسبی به سر می‌برند، تاکید کرد: اگر مراکز داده‌ای را شناسایی کردیم که از استانداردهای در نظر گرفته شده، فاصله بسیاری داشتند و امکان اصلاح برای آن‌ها وجود نداشت، راهکار جایگزین استفاده از زیرساخت یکپارچه ابر دولت است تا ضمن برخورداری از ضریب قابل توجهی از امنیت و پایداری؛ با تمرکز بیشتر بر افزایش کیفیت، به ارایه خدمات خود بپردازند.

منکرسی داده را قلب تپنده خدمات هوشمند دانست و گفت: امیدواریم با مشارکت و تعامل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای (نصر) بتوانیم زیرساخت‌های مطمئن و پایداری را برای حکمرانی داده در این مراکز ایجاد کنیم تا ضمن بالا رفتن کیفیت خدمات دولت هوشمند، مردم نیز بتوانند طعم شیرین فناوری را بچشند.
 
کد مطلب : ۲۸۲۲۷۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين