۰

درخواست کمیسیون رقابت استرالیا برای تنظیم‌گری پلتفرم‌های دیجیتال

تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۲
درخواست کمیسیون رقابت استرالیا برای تنظیم‌گری پلتفرم‌های دیجیتال
درخواست کمیسیون رقابت استرالیا برای تنظیم‌گری پلتفرم‌های دیجیتال

آی‌تی‌من- کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا (ACCC) در آخرین گزارش بررسی خدمات پلتفرم‌های دیجیتال، این نگرانی را مطرح کرده که گسترش این پلتفرم‌ها خطر بروز رفتارهای مضر مانند جمع‌آوری تهاجمی داده‌ها و محدودسازی انتخاب مشتریان را افزایش داده است.

جینا کاس-گوتلیب، رئیس ACCC گفت: اصلاحات پیشنهادی ما شامل فراخوانی برای حمایت هدفمند از مصرف‌کنندگان و دستورالعمل‌هایی برای جلوگیری از رفتار ضدرقابتی توسط پلتفرم‌های دیجیتالی است.

این کمیسیون در مورد رفتارهای ضد رقابتی پلتفرم‌ها به یافته‌های خاصی اشاره نکرده؛ اما گفته است که پلتفرم‌های دیجیتال با قدرت قابل توجهی که در بازار دارند دارند، می‌توانند از شیوه‌هایی مانند عرضه اجباری محصولات، پیش‌نصب و تنظیمات پیش‌فرض برای محدود کردن انتخاب مشتری یا جلوگیری از نوآوری رقبا استفاده کنند.

در زمینه اقدامات مربوط به جمع‌آوری داده‌ها، این کمیسیون دریافته است که این ارایه‌دهندگان خدمات دسترسی گسترده‌تری به اطلاعات غنی مشتریان دارند و سیاست‌های مربوط به محرمانگی داده‌های جمع‌آوری شده توسط آنها، همواره شفاف نبوده و مشخص نیست که داده‌های جمع‌آوری شده برای عملکرد پلتفرم یا بهبود محصول لازم است یا بیش از نیاز به جمع‌آوری اطلاعات پرداخته می‌شود.

این رگولاتور همچنین تعهدات اجباری جدیدی را در تمام پلتفرم‌های دیجیتال برای رسیدگی به کلاهبرداری‌ها، برنامه‌های مضر و محتوای جعلی، از جمله الزامات اطلاع‌رسانی، اقدام و تأیید کاربران تجاری پیشنهاد کرده است.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۲۸۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما